Ga naar inhoud

Nieuwe PC


Custard

Aanbevolen berichten

Sinds de laatste storingen heeft een goede medewerker mij verteld dat men harde schijf stilaan aan vervanging toe is. Daar komt ook nog bij dat men grafische kaart ook al de beste tijd van zijn leven heeft meegemaakt. Ik vroeg mij dus af of het niet tijd is voor een nieuwe pc.

Nu is mijn vraag WAT type pc het beste lijkt? Mijn bezigheden op pc is o.a. veel muziek afspelen, heel veel opzoekwerk, af en toe een bewerking van documenten, films bekijken, veel downloaden, veel mailen, veel bewerken van muziek... dit gaat het zowat worden denk ik. Dit is eigenlijk in een notendop opgesomd maar er komt natuurlijk meer bij kijken dan dat het werkelijk is.

Het belangrijkste is dat ik ruim 2,5TB aan muziek heb en ik speel bijna constant muziek/internetradio/films af. Dus hiermee gezegd, de pc staat heel lang en vrijwel elke dag aan.

Deze pc is soms vrij belast (browser open met verscheidene tabs, muziek op (2 harde schijven die bijna constant draaien), verschillende programma's die draaien, geregeld dat de gsm aan het opladen is, bluetooth verbindingen etc...).

Dus m.a.w. een krachtige pc doch betaalbaar die toch wel wat langer dan een paar jaartjes kan meegaan in deze veel te snelle evoluerende maatschappij ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? - veel muziek (2,5TB en groeiende) afspelen en bewerken. Dit is : verscheidene programma’s kunnen hanteren voor muziek.
    Documentatie kunnen bewerken (Word etc…)
    Veel opzoekwerk via internet. Zo ook veel films bekijken. Veel downloaden (films, programma’s, muziek, afbeeldingen etc…)
    Fotobewerkingen kunnen uitvoeren.
  2. Wat is mijn budget? Tussen €800 en €1000.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? HP heb ik ondertussen en ben er (nu al de 2de toch nog even content van).
  4. Ga ik overklokken? Dit mag denk ik wel als het op een veilige manier kan. Er mag een chilipepertje verhuld zitten in de nieuwe PC voor wat extra kracht :top:. *
  5. Ga ik later upgraden? Dit is misschien wel de bedoeling en niet weer maar eens na een paar jaartjes een nieuwe kopen tenzij het niet anders kan natuurlijk.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? Als het bestaat inderdaad : ingebouwde bleutooth, Wi-fi, USB 2.0 en 3.0 mag er allemaal op. Zolang ik maar meer dan plaats genoeg heb om verschillende externe harde schijven (en dongles en sticks) kan aansluiten. Ik zit ook nog met verschillende gadgets (wie niet he :D).
  7. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Niks speciaal. Er mogen altijd wat ledlampjes rond zijn :embarassed:
  8. Heb ik nog randapparatuur nodig? Een monitor heb ik zelfs nog niet zo lang geleden gekocht. Een waterdicht toetsenbord ook. Speciale ledmuis. Eigenlijk niets speciaal wat erbij hoeft tenzij het niet anders kan of als het nodig is samen met een nieuwe PC.
  9. Heb ik specifieke wensen? Inderdaad, Wat wel belangrijk voor me is, is dat de PC na lange tijd niet al teveel zoemt. Ik draai heel veel uurtjes dus mag het wel ietsje meer zijn. Een PC die lange dagen kan doorstaan. (Punt 4 *). Een krachtige voeding??? Noodvoeding?? In het budget inbegrepen liefst. Na de afgelopen keren dat de stroom zonder boe of ba uitviel, telkens als ik de provider belde omtrent pannes en iets van men pc zei, zei die meneer KOOPT U EEN NOODVOEDINGSKE E MANNEKE (op luide vriendelijke sarcastische manier). Of als het bestaat een krachtig programma dat de boel beter kan redden met meer stabiliteit bij stroompannes (voor achteraf).

  10. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? België. Ik ga meestal naar de lokale Media/Electro shop. Selexion bvb. Als er betere zijn mogen deze altijd in mijn oortjes gefluisterd worden ;-)
    Meestal verkies ik kortbij een winkel, als er iets scheef loopt dat ik er vlug en gemakkelijk kan geraken. Online ene bestellen lijkt me heel riskant :hmmmm2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je best naar uw computerwinkel gaan want we kunnen geen samenstelling doen bij Media of Electro shop. Selexion

Een noodvoeding is enkel bedoeld om de pc tijdelijk aan te houden zodat je de pc kan afsluiten.

Maar noodvoeding in de prijs begrepen kan niet want dat is niet goedkoop.

Als de monitor en toetsenbord + muis dan zal je uw budget wel hoger moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in elk geval al aan het uitzien voor een andere. Hopelijk kan deze pc het nog even volhouden tot er wat solden komen. Ik heb deze ook €200 duurder aangekocht omdat er geen scherm en klavier bij was dus dat klopt inderdaad ;-)

Ik wil jullie in elk geval al heel hard bedanken om me hier toch bij te helpen en geduldig mee om te gaan :adore::top:

Case closed if I say so xD

aangepast door Custard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.