Ga naar inhoud

nieuwe pc advies


Aanbevolen berichten

ik kom even advies vragen over een nieuwe pc de bedoeling is om zelf samen te stellen (iemand anders zet hem in elkaar)

budget heb ik voorlopig nog niet

mijn huidige pc setup is als volgt:

Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 @2.4 ghz

Ram: 6,00 Dual Channel DDR2 @ 266mhz (4-4-4-12)

Moederbord: AsRock 4core1333-Fullhd

Videokaart: 1023mb Nvidia Geforce GTX 560

Voeding: Sweex 650 watt

als er nog dingen zijn dan vraag je ze maar (een harde schijf , dvd enzo zit er ook nog in natuurlijk)

ik bedoel dus een verbetering op alles voor een nieuwe pc (dus niet upgraden)

dus ook een kast als iemand een lijst zou kunnen maken met wat uitleg erbij

dat zou leuk zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh oke zal het even doen

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gamen vooral (buiten normaal surfen op het internet)
  2. Wat is mijn budget? - als de pc het waard is wil ik het er best voor geven
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - samenstelling
  4. Ga ik overklokken? - nee
  5. Ga ik later upgraden? - na een aantal jaren wel ja
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - deze vraag weet ik niet juist of het nodig is mischien wel voor externe schijven ofzo?
  7. Ga ik zelf assembleren? - nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - nee
  9. Ga ik zelf installeren? - ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - euhm niet perse liefst wel Intel en Nvidia (schijnt goed te zijn voor gamen)
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - nee
  12. Heb ik specifieke wensen? - stille pc , en moet toch wel toekomstige games aankunnen, en moet het aankunnen om de hele dag aan te staan toch wel
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Belgie en nee

aangepast door TonyKe1988
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Heb voor je bovenste samenstelling gemaakt, inclusief assemblage. Als basis nemen we een snelle i5 processor van Intel, en een GTX 750 Ti van NVIDIA. Later kan je gemakkelijk upgraden door een bijvoorbeeld een tweede videokaart toe te voegen.

Verder is er een Samsung EVO SSD aanwezig van 120GB, en een 2TB schijf voor opslag. Een DVD-brander ontbreekt niet.

Alles wordt gestoken in de Antec One behuizing en gevoed door de Corsair CX600M - zodat je nog wat speling hebt voor de toekomst. Deze samenstelling is ook niet luidruchtig. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua soepelheid zal deze pc heel wat jaren meegaan, vooral dankzij de SSD en de snelle processor. In combinatie met Windows 8.1 (heeft z'n mankementjes, maar biedt een sterk gereduceerde opstarttijd en is algemeen vlotter) zal deze PC nog een heel lange tijd vlot meegaan.

Op grafische niveau spreken we van een jaar of vier, vijf om alle recente games op een redelijke resolutie en framerate af te spelen.

600W lijkt op het eerste gezicht wat weinig, maar voor deze samenstelling is dit meer dan voldoende. In feite zou je met een 400W voeding al genoeg hebben, aangezien de samenstelling enorm zuinig is, en dat met name de grafische kaart. Ik heb voor de 600W-variant gekozen omdat je dan wat meer speling hebt voor latere upgrades.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.