Ga naar inhoud

Niuwe PC na jaren laptop


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe PC kopen, maar ik heb de laatste jaren een laptop gebruikt dus daarom mag er wel wat advies komen ;-)

Waarvoor heb ik een PC nodig? - gamen, films kijken, websites maken/bewerken

Wat is mijn budget? - 750 euro

Een merkcomputer of een samenstelling? Daar ben ik nog niet uit!

Ga ik overklokken? Nee

Ga ik later upgraden? Ja

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? Wi-Fi kaart

Ga ik zelf assembleren? Nee

Heb ik een besturingssysteem nodig? Windows 7

Ga ik zelf installeren? Mogelijk

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Nee

Heb ik nog randapparatuur nodig? monitor! Wat is zowat de ideale grootte?

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? Nee

Dus wat voor Desktop is het beste binnen mijn budget? En kan ik zo'n pc beter kopen in bijvoorbeeld de mediamarkt of kan ik beter naar een winkel gaan die me specifiek de onderdelen laat kiezen. Wat is het beste?

En de monitor valt buiten het budget. Maar welke zijn goede monitoren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een samenstelling is de betere keus, omdat je altijd de beste onderdelen kan kiezen en dus waar voor je geld krijgt.

Samenstelling:

Als basis voor deze samenstelling nemen we een snelle i5 processor, 8GB aan RAM-geheugen, stabiel moederbordje en een GTX 750 Ti grafische kaart, voor een ultieme prijs/kwaliteitverhouding.

Een DVD-brander, Wi-Fi netwerkkaart en 2TB harde schijf ontbreken niet. Ik zou nog even doorsparen om een Samsung 840 EVO SSD bij te nemen, want dat maakt een wereld van verschil bij het opstarten van je PC en de algemene vlotheid.

Assemblage en Windows 7 zijn inbegrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.