Ga naar inhoud

Op zoek naar 64-bit computer


honk

Aanbevolen berichten

Zou graag eens naar een prijs voor opstelling vragen voor volgende zaken:

- Thuisserver draaiende op VMWare ESXi 5.5 met volgende VM's:

-- Eventueel mediaserver Plex

-- UbuntuServer voor FTP,VPN, back-up, ...

-- Testservers (kan ook via VMWare workstation op mijn huidige laptop)

-- Later misschien nog een webserver

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? - hierboven aangegeven
  2. Wat is mijn budget? - weet ik niet, hangt er van af
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - samenstelling
  4. Ga ik overklokken? - waarschijnlijk niet
  5. Ga ik later upgraden? - Misschien later meer opslag, maar zou beginnen met 2x3TB en dit is vermoedelijk al vrij veel...
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - niet dat ik weet...
  7. Ga ik zelf assembleren? - Waarschijnlijk wel
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - VMWare ESXi 5.5
  9. Ga ik zelf installeren? - ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? -denk het niet
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - scherm en toetsenbord heb ik hier liggen, rest kan ik doen via webinterface...
  12. Heb ik specifieke wensen? - Liefst zo zuinig mogelijk
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België, geen directe voorkeur

--> zou ook kunnen overwegen voor een NAS, maar zit dan vast aan de specificaties en slots... Alsook als ik Plex zou willen streamen, moet een NAS al vrij krachtig zijn.

Graag een prijsje om eens te kunnen bekijken welke opties ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de snelheid van bovenstaand systeem zou je daar minimaal 300 euro voor moeten uitgeven, exclusief opslag. Als je goede lees- en schrijfresultaten wil behalen is het ook noodzakelijk om te investeren in een goed netwerk, en eventueel een RAID-kaartje mocht je spelen met de verschillende disks. Om gewoon Plex te streamen, kan je gerust een iets goedkoper systeem nemen.

Een uitgebreide NAS is natuurlijk een stuk gebruiksvriendelijker, maar Plex is inderdaad vrij zwaar voor een NAS. De processoren in een NAS zijn daar niet sterk genoeg voor, een 'gewone' computer is hiervoor geschikter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.