Ga naar inhoud

Pc samenstellen


Ruben Pc

Aanbevolen berichten

Waarvoor heb ik een PC nodig? - Ik wil graag op hoge settings kunnen gamen qua graphics en vlotte gameplay. Dit kan ik niet op mijn huidige laptop.

Wat is mijn budget? - Mijn budget ligt tussen de 1000-1300 euro.

Een merkcomputer of een samenstelling? - Ik wil een samengestelde pc maar ik heb hier weinig ervaring mee, daarvoor dit topic.

Ga ik overklokken? - Ja.

Ga ik later upgraden? - Ja, ik ga jaarlijks in de zomervakantie upgraden wat een upgrade kan gebruiken.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Een ingeburgerd wifi kaartje wil ik er graag in, een hdmi-ingang en een optisch geluidkaartje of course. Niks speciaals dus.

Ga ik zelf assembleren? - Ik laat deze samenstellen in een winkel.

Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ik wil windows 07 installeren.

Ga ik zelf installeren? - Ik installeer dit zelf.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Deze monitor had ik in gedachte://www.bol.com/nl/p/lg-22mp65hq-ips-monitor/9200000024533812/ . Deze behuizing vond ik mooi uitzien : bol.com | Sharkoon REX8 Value Edition  (Retail, Window-Kit, USB 3.0) |... . Muis, toetsenbord en externe harde schijf heb ik. De monitor en behuizing zijn niet inbegrepen bij mijn budget, dit geld houdt ik hier apart van maar ik sta altijd open voor suggesties. Ik wou ook een goede ssd kaart maar ik ken hier niet zoveel van.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Een extra monitor die ik kan aansluiten zou wel mooi zijn, maar de prijs mag niet te hoog zijn dan. Dit mag ook buiten het budget.

Heb ik specifieke wensen? - Ik wil dat de pc in het algemeen zeer snel is maar vooral snel qua gamen.

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? -Ik woon in België. Op bol.com | de winkel van ons allemaal | Welkom koop ik mijn headset en monitor dus het zou fijn zijn als alles daarop beschikbaar zou zijn. Als er echter betere sites zijn zal ik op deze sites de onderdelen kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dag Ruben

Welkom op PC Helpforum ! ;-)

Als ik puur kijk naar het feit dat je wilt gamen, dan heb ik de volgende samenstelling voor jou. Speakers en monitor zijn hier niet bijgerekend (aangezien ik je keuze van monitor zeker niet slecht vind, om te gamen bv. maar ook andere (zwaardere) grafische prestaties zullen met deze monitor zeker tot hun recht komen.)

Waarom deze samenstelling? Waarschijnlijk niet veel uitleg bij nodig hé:

Windows 7, 8 GB RAM geheugen, ideaal om te gamen (met dit H97 moederbord van MSI zelfs nog de mogelijkheid om eventueel later nog tot 32 GB RAM uit te breiden), een krachtige i5 processor met een kloksnelheid van 3.4GHz (zeker ook nog de mogelijkheid om te overklokken met deze processor), De Nvidia GTX 770 van Gigabyte (met 3 windforce koelers waardoor de kans op oververhitting van GPU gereduceerd wordt), SSD kaart van 128GB (kan gebruikt worden als bootschijf) en de behuizing van Corsair Carbide Series die geluidsdempend functioneerd in combinatie met de Noctua koeler. Daarbij horend ook nog een voeding van 750 Watt (optioneel).

Als je met 2, of misschien zelfs later tot 4 monitors, wilt uitbreiden, kun je ook nog altijd kiezen voor een videokaart van de Nvidia Quadro K series (deze bijvoorbeeld). Op vlak van prijs-kwaliteit zijn deze GPU zeker de moeite, met maar liefst een apart geheugen varierend van 2 tot 4GB GDDR 5, en is zeker aangeraden om een systeem te runnen met meerdere monitoren, wat zeker en vast ook nog een extra demensie geeft aan het gamen bv.

Dit is natuurlijk maar mijn mening, en er komt één dezer dagen zeker nog een hardware-expert langs om eventuele verbeteringen en/of aanpassingen door te voeren. ;-)

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prima samenstelling van Thedarkness. ;)

Alleen zou ik de SSD vervangen door de Samsung 840 EVO, die is toch wat sneller en bovendien ook gemakkelijk leverbaar. De Quadro videokaarten van NVIDIA zijn meer gericht op de professionele markt, waardoor je beter blijft bij de reguliere 'GeForce' kaarten. Met één GTX 770 kan je al drie monitoren tegelijk aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ruben,

Als je deze spellen op je SSD installeert zullen ze inderdaad sneller laden, maar hangt uiteraard ook af van het RAM geheugen. Als je denkt dat een SSD van 128GB niet groot genoeg is om je besturingssysteem én verschillende games op te installeren (alhoewel dit toch al aardig wat is) kan je er natuurlijk voor kiezen om een SSD kaart te kopen met een grotere capaciteit. ;-) De 1TB schijf kan je vooral gebruiken voor zaken zoals films, muziek, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.