Ga naar inhoud

Sata/ide, of toch beter ide/sata converter?


lange zot

Aanbevolen berichten

Ik heb hier nog een oude desktop staan, en heb ook nog 3,5" sata schijven liggen. Nu is het logisc dat ik een sata naar ide converter aanschaf om deze schijf daar in te stoppen. Maar dan moet ik die kleine printplaat rechtstreeks op het moederbord zetten. Niet altijd even handig, want dan ben ik verplicht een bepaalde aansluiting te gebruiken (1ste of 2de controller), afhankelijk hoe het voorzien is op die print, en hoe deze connectors geplaatst zijn op het moederbord.

Daarom lijkt het me beter om het omgekeerde te doen, nl een ide naar sata print aan te schaffen. Dan kan ik met die satakabel van de schijf naar de printplaat, En van die pinnetjes van de printplaat met de oude platte kabel naar het moederbordje.

Wat lijkt jullie het beste? 't is dat ik niet weet of ik die print op ide controller 1 te kunnen zetten zonder de ide controller 2 blokkeren. Daar staan nog een cd en een dvd brander op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.