Ga naar inhoud

SSD of nieuwe pc?


Aanbevolen berichten

hallo,

Mijn huidige pc is nu +- 2.5 jaar oud en het begint te tonen.

Zeer regelmatig blokkeren, opstarten duurt langer, en over het algemeen, veel kuren en problemen die sneller komen dan ik ze kan fixen.

Ik denk dus dat het tijd is voor een upgrade.

Alleen ben ik niet zeker in welke vorm

Hier zijn de spec's van mijn huidige (medion) pc :

- intel core i7-2600

- 8gb ddr3 ram

- amd hd radeon 6670

- 2tb 5600rpm (slow as fuck) hdd

- 450w voeding

- moederbord met 1 keer pci-express x16 2.0

- 1 lege hot swap bay

- windows 7 64bit

Mijn vraag : upgrade ik deze pc met een 256gb ssd, koop ik een dvd met win7 en instelleer ik deze op de ssd. ( 200€ +- )

Of spaar ik voor een nieuwe pc ( 1100€ +- )

Ik heb 75€ zakgeld per maand, een nieuwe pc kost me dus meer dan een jaar om bij elkaar te sparen, de ssd + win7 heb ik op enkele maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik ken er niet veel van , wat ik wel weet, een SATA HDD bijvoorbeeld Western Digital van 1Tb kost ongeveer 60 a 65euro, die gaat best tijdje mee. Wat ssd betreft, daar liggen de sdd-fabrikanten nu nog wakker van, bij intensief gebruik blijkt er snel een soort "sleet " te ontstaan omm het simpel te zeggen. Sommige beweren zelfs dat ssd met huidige produktie manieren geen lang leven beschoren is.

200 euro voor Win7met service pack 1 op schijf lijkt me heel duur, ik heb gisteren bij mijn winkel gevraagd wat het kost "fulll windows 8.1 Nedderlands" dus geen update, was 128 euro.

Een pc van 2.5jaar oud moet er toch nog ruim een jaartje bij kunnen doen , en langer ook.

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, heb je dan geen usb-opstartstick meegekregen? Je moet toen toch zeker de product-key gekregen hebben.

Ik heb hetzelfde probleem met een notebook , ik vind ook geen product-key en die verkoper zegt me dat het met oem versies niet meer gedaan wordt.

Ik denk dat ik kontakt met Microsoft ga opnemen om te vragen waarom ik geen legitieme product-key tot mijn licentie krijg.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag HULP aan de mensen van het forum hier. Ik heb het al gezegd dat ik maar een "oud amateurke" ben die er ook niet veel van weet. Maar als de recovery partitie nog intakt is ben ik er haast zeker van dat een recovery van je win7 mogelijk is. Dat bespaard je best wel wat geld voor iets anders leuk te kopen.

success

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.