Ga naar inhoud

Twijfel over specificaties


jacamaca

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Volgende week vat ik de bachelor energietechnologie aan. Een laptop wordt warm aanbevolen, via school kan ik ook laptops aankopen maar ik ging mij gisteren eens bevragen bij MediaMarkt.

De laptop is dus voor dagelijks gebruik, en zal autoCad, office, domotica, plc,.. Moeten draaien.

Ik zou 3 of 5 jaar studeren. Men raadde mij aan om onmiddellijk voor een quad core te gaan. Is dit nodig volgens jullie?

Hij raadde deze aan, de enige die deftig aan de specificaties voldeed: hp envy 17-100sb.

17,3 inch

Intel core i7- 4700 MQ ( 2,4 ghz)

8gb ram

Videokaart: nvidea GeForce GT 740M

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Mvg, Matthias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Matthias,

Het model van HP is zeker niet slecht. Zelf heb ik een goede ervaring met Acer, daarom zou dit model ook geschikt kunnen zijn.

Eveneens een quad processor (ongeveer gelijkwaardig met de gewone 4700MQ), maar je bespaart wel wat van je budget en er zit een iets zwaardere Nvidia GeForce kaart in, de 750M ipv de 740M, met een iets grotere busbreedte, dus een iets grotere klok- en reactiesnelheid waarbij tevens ook al gebruik wordt gemaakt van GDDR5. Een betere processor en GPU dragen bij tot betere prestaties, zeker in het geval van de toepassingen die in jouw gevallen moeten runnen op je laptop.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

alvast bedankt voor de snelle response. De hp staat momenteel geprijsd aan 849€ bij mediamarkt. Voor die 50€ extra is de acer een meerwaarde waarschijnlijk?

Had u nog andere modellen in gedachten? Via school kunnen we ook groepsaankopen doen, maar hier is er pas een quad core vanaf 999€ en ik veronderstel dat die toch aan te raden is?

bedankt voor de hulp,

matthias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vermeldde niet of je uit België of Nederland bent ?

De laptops waarover jullie het hebben, die hebben een 17" scherm ... ben je gewoon van met een 17" scherm te werken en vind je deze grootte zelf mobiel genoeg ?

De type-aanduiding van de HP in bericht #1 (hp envy 17-100sb), klopt die ? ... ik vind daar niet meteen verdere info over terug ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Mijn excuses voor de onvolledige beschrijving. Ikzelf ben wonende in België.

Mijn vorige laptop voor het secundair was ook 17 inch. Ik ga met de auto naar mijn faculteit en moet de laptop dus op zich niet meesleuren op de bus of trein. 15,6 eventueel iets liever, maar ik ga het er zeker en vast niet voor laten.

Ik heb foto's van de 'affiche' met de gegevens op, maar ik weet niet hoe ik deze moet/kan toevoegen.

Mvg

- - - Updated - - -

Klein typfoutje. Het gaat om de hp envy 17-j100sb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is deze laptop misschien ook een optie ? Ik heb net hetzelfde model van Asus en ik persoonlijk heb er reeds een goede ervaring mee. Een i7 processor, 8GB aan RAM geheugen maar spijtig genoeg geen SSD kaart... Wel eveneens USB-3 aansluitingen, HDMi,... en een GT720M videokaart van Nvidia Geforce, de de 720M en 820M (zoals in het model, voorgesteld door Asus) vallen eigenlijk ongeveer in dezelfde prestatiecategorie. De 820M heeft net een iets grotere busbreedte waardoor het ook een iets grotere bandbreedte of datasnelheid heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.