Ga naar inhoud

Upgraden PC


Aanbevolen berichten

Waarvoor heb ik een PC nodig? - Voor gamen.

Wat is mijn budget? - 400 - 600, Goedkoper mag ook :-)

Een merkcomputer of een samenstelling? - zelf samen gesteld pc.

Ga ik overklokken? - Misschien in de toekomst.

Ga ik later upgraden? - Ja.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Momenteel niet.

Ga ik zelf assembleren? -Zelf

Heb ik een besturingssysteem nodig? - Heb al windows 7.

Ga ik zelf installeren? - Ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Nee.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee

Heb ik specifieke wensen? - Niet echt.

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Woon in Nederland, haal meestal mijn spul bij Alternate weg.

Hallo mensen,

Ik wil graag mijn pc upgraden, maar heb hierbij wat advies nodig.

Mijn hardware die ik nu heb is

Moederbord - MSI 870A-G54 (FX)

Processor - AMD FX-4100 Zambezi 3,6GHz

Videokaart - AMD r9 270x

RAM - 8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20).

Voeding - Corsair 500 watt

Graag wil ik mijn Moederbord, Processor en misschien Ram geheugen upgraden.

Heeft 1 van jullie misschien wat idee's?

een maatje van mij had dit in gedachten

ALTERNATE Upgrade Kit Gigabyte GA-Z87X-UD3H/ i5-4670K/ 8GB...

Maar bij die heb ik twijfels dat ik over een jaar of 2 weer kan upgraden omdat games steeds meer vragen, wil nu echt updaten zodat ik tijd mooi door kan gaan, zonder processor of moederbord te vervangen.

MVG, Athrun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je nog een vrij recente en goed presenterende videokaart hebt, de R9 270X. Op welke resolutie speel je?

De processor kan inderdaad best een upgrade gebruiken. Het RAM-geheugen hoef je niet te wijzigen, die mag je gewoon overbrengen naar het nieuw systeem. Als upgrade neem je het best een Intel i5 4670K processor met bijhorend ASRock Z87 Pro3 moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik had toch echt verwacht dat de prijs kaartje hoger zou zijn, vanwege die upgrade kit haha, Maar dit is ook nice

Waarom als ik vragen mag adviseer je mij deze moederbord i.p.v die gigabyte in upgrade kit?

Mijn ram geheugen kan blijven zitten, maar als ik die upgrade merk ik er iets van of juist helemaal niet?

en waarom i5 boven i7 ? Ik neem aan dat i7 toch vele malen beter is?

M.v.g Athrun

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Gigabyte moederbord is uiteraard ook een goede keus, ik heb voor de ASRock gekozen vanwege de iets betere prijs/prestatieverhouding.

Het RAM-geheugen heeft erg weinig effect op je gamingprestaties, waardoor je die gerust mag laten zitten. Tenzij je intensief gaat photoshoppen of videobewerking is het verhogen (of versnellen) van RAM-geheugen voorlopig nutteloos.

i5 boven i7 vanwege één simpele reden: het prijskaartje. ;) De i7 is inderdaad wat sneller. Echter ligt de nadruk bij gamingprestaties echt op de videokaart zelf en ga je het verschil tussen een i5 en een i7 in de praktijk niet merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, op die manier.

Ik ben namelijk wel opzoek dat ik voorlopig geen moederbord/processor weer hoef te kopen, deze heeft mij z'n 3 jaar plezier mee gehad..

twijfelde namelijk dat als ik een i5 doe dat ik over een jaar achterloop, Maar dat is nu deels wel over.

Moet namelijk wel klaar zijn voor de up coming games natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Jaa dat is zeker waar, dus met deze settings kan ik goed vooruit komen dus, geen i7 voor nodig ? En als ik nu toch voor i7 kies zou ik dan die zelfde asrock moederbord nemen of moet ik andere dan? Of moet ik dan een andere voeding er bij ?

Zou je dan ook 1 kunnen aanbevelen?

Ook vroeg ik me af, een geluids kaart wat doet het precies en welke zou je mij kunnen aanraden?

aangepast door athrun
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor gaming voldoet deze i5 zeker, zelfs in de komende jaren. Als je toch voor een i7 kiest mag je het ASRock moederbord blijven gebruiken.

Welk type Corsair voeding heb je precies?

Een geluidskaart is enkel nuttig als je extreem dure hoofdtelefoons of speakersets hebt, ze bieden geen meerwaarde voor normale systemen (ook niet voor games).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.