Ga naar inhoud

Videokaart


Daan

Aanbevolen berichten

Ik heb vorig jaar een pc laten bouwen en ik wil mijn videokaart upgraden. Het probleem is dat ik niet zeker weet wat ik moet aanschaffen...

Mijn Gegevens:

-Moederboord ASUS F2A85-V

-Processor AMD A10-5800K APU

-Videokaart AMD Readon HD 7660D (on-board)

-120GB SSD

-8GB RAM

-530 Watt

-1 PCIe x16 Aansluiting over

-2 8-pins Aansluitingen

Heb vorige week een NVIDIA Geforce GT640 videokaart aangeschaft, maar had ik ook niet veel aan waarschijnlijk een te lage bitrate (128)?

Ben al wezen zoeken naar andere videokaarten met 256 bits maar de meesten hebben teveel voeding nodig of 2 PCIe aansluitingen.

Als ik gegevens ben vergeten of iets anders wil ik dat graag delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voedingen van Be Quiet! zijn uitstekend en je kan zeker een nieuwe videokaart installeren.

De GTX 750 Ti is een absolute aanrader. Het is de eerste kaart met NVIDIA's nieuwe Maxwell chiparchitectuur, wat zorgt voor een uiterst mooie prijs/kwaliteitverhouding. Ook het stroomverbruik valt erg goed mee! Met een GTX 750 Ti kan je vrijwel alle games in 1080p afspelen met een framerate van 60FPS. Hij doet zelfs Titanfall zo'n 2x beter dan de Xbox One. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reacties, ik heb wel 2vragen over de GTX 750Ti, er staat dat ik 2 slots nodig heb en ik heb er ook 2 maar 1 is gebruikt door mijn ingebouwde videokaart van AMD en kan daar niet makkelijk meer bij. Ik zie ook dat het een 128 bitrate is is dat dan genoeg aangezien NVIDIA GT 640 ook 128 bits levert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ingebouwde videokaart zit ingebouwd op je processor of moederbord, en neemt geen slots in beslag op je moederbord. Zolang je een PCIe x16 slot hebt, (foto hieronder) en twee sloten vrij in je behuizing, kan je de kaart installeren.

post-7905-1417705712,412_thumb.jpg

(De gele connector)

De bus van de GTX 750 Ti is inderdaad 'maar' 128 bit, maar dat is ruim voldoende voor deze kaart. Bitrate heeft vrijwel geen invloed op de prestaties van de kaart, de chip zelf is veel belangrijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.