Ga naar inhoud

externe harde schijf niet meer herkenbaar door Mac OSX 10.9.5


Aanbevolen berichten

Gedurende ongeveer anderhalf jaar gebruikte ik een 1 TB harde schijf van het merk Intenso om via Time machine back-up te maken van de complete machine. Ik had het beveiligd met een wachtwoord. Sinds kort wordt de harde schijf niet meer herkend; mijn wachtwoord ontgrendelt de schijf niet meer. Ik dacht dat de schijf defect was, dus koop ik een ander, deze keer van het merk "My Passport for Mac".

De eerste back-up is gelukt, (samen met de codering duurde het ca 24u);

Maar nu heb ik exact hetzelfde probleem. Dus ik neem aan dat het niet aan mijn nieuwe harde schijf ligt....

Wie kan me helpen? Ik heb nu geen back-up wat mij zeer verontrust.

met dank voor uw hulp

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Vincent,

Gedurende ongeveer anderhalf jaar gebruikte ik een 1 TB harde schijf van het merk Intenso om via Time machine back-up te maken van de complete machine. Ik had het beveiligd met een wachtwoord. Sinds kort wordt de harde schijf niet meer herkend; mijn wachtwoord ontgrendelt de schijf niet meer.

Ga naar Finder in de menubalk vervolgens naar Voorkeuren.

Bij het tabblad Algemeen plaats een vinkje bij Externe schijven

post-41531-1417706033,8474_thumb.png

Suit Finder-voorkeuren scherm af.

Als het goed is verschijnt 'alle' externe harde schijven op het Bureaublad.

Ik dacht dat de schijf defect was, dus koop ik een ander, deze keer van het merk "My Passport for Mac".

De eerste back-up is gelukt, (samen met de codering duurde het ca 24u);

JA . . . als een nieuwe externe harde schijf wordt aangesloten dat gebruikt wordt voor back-up Time Machine dat zal het wel tijd vergen.

Neem deze link ook eens aandachtig door: Time Machine ☞ dikke boterham.

Zie ook onderstaande plaatje:

post-41531-1417706033,8843_thumb.png

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vincent,

Plaats ook een vinkje bij Harde schijven, zie screenshot vorig bericht.

En ga naar vervolgens het tabblad Navigatiekolom, bij Apparaten

Vink ook aan bij Harde schijven, Externe schijven & CD's, dvd's en iPods.

post-41531-1417706034,4605_thumb.png

Is de Lacie externe harde schijf wel Mac OS Uitgebreid (journaled) ☞ HFS+ geformatteerd via Schijfhulpprogramma?

My Passport for Mac is al HFS+ geformatteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vincent,

Dat had ik ook allemaal gedaan. Machine terug opgestart, maar niks hoor.

De externe harde schijven zijn toch rechtstreeks aangesloten aan de Mac? of via een USB-hub?

Zijn ze wel zichtbaar in Schrijfhulpprogramma?

Lacie heeft enkele jaren gewerkt, heb het vroeger op pc gebruikt maar nu reeds jaren op Mac, zonder enige aanpassing.

Bedoeld u op een pc . . . een Windows pc?

Indien JA, vermoed ik dat de Lacie NTFS geformatteerd is, klopt dat? Maar moet toch eigenlijk herkent worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.