Ga naar inhoud

Hoe muziek op externe harde schijf plaatsen


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en dus ook wel wat nieuw in het gebruik van hardware. Ikzelf heb een Mac Mini en heb net een externe harde schijf gekocht die ik wil gebruiken om muziek op te zetten. Ik kan hierin blijkbaar niks slepen. Hoe moet ik mijn muziek erin krijgen en hoe kan ik die dan achteraf onderverdelen in mappen? Iemand die mij kan helpen zou handig zijn. Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marijke89,

:welkom: op PCH!.

Uw topic is verplaatst naar het forum-onderdeel Linux, Mac OS & andere besturingssystemen om overzichtelijk te houden.

Ikzelf heb een Mac Mini en heb net een externe harde schijf gekocht die ik wil gebruiken om muziek op te zetten.

Ik neem aan dat u de bibliotheek van iTunes op de externe harde schijt wilt plaatsen, indien Ja zie deze link

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een externe harde schijf is vaak vanuit de fabriek geformatteerd als NTFS partitie.

MAC heeft een kwaaltje als het gaat om NTFS partities. MAC kan namelijk daar niets op wegschrijven, precies hetgeen waar je nu problemen bij ervaart.

Ik heb voor de rest geen ervaring met MAC met welke tool je de harde schijf opnieuw moet formatteren, maar iemand anders kan je hier vast mee helpen.

De harde schijf moet opnieuw geformatteerd worden als ExFAt. Op deze manier kun je er toch grote bestanden opzetten en zowel onder MAC, Windows en Linux bestanden erop zetten en eraf halen.

Als iemand anders hier kort zou willen aangeven met welke tool in MAC je de harde schijf moet formatteren!?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mac zijn dus geweldige computers maar inderdaad dat is steeds hetzelfde probleem. Nogthans op de site stond op dat de externe harde schijf ook compatibel is met Mac OS maar kan dus alleen lezen. Dus iemand die hier verder kan helpen zou tof zijn. Het is dus een harde schijf van het merk Western Digital.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marijke 89,

Nogthans op de site stond op dat de externe harde schijf ook compatibel is met Mac OS maar kan dus alleen lezen. Dus iemand die hier verder kan helpen zou tof zijn. Het is dus een harde schijf van het merk Western Digital.

Er zijn verschillende WD externe harde schijven, deze bijvoorbeeld is al geformatteerd voor Mac met een gejournaliseerde HFS+.

Ga naar Finder >> Hulpprogramma’s >> Schijfhulpprogramma app.

Dubbel klik op Schijfhulpprogramma app.

post-41531-1417705915,8886_thumb.jpg

In het volgende scherm ziet u de externe harde schijf.

Klik op de externe harde schijf.

post-41531-1417705915,9055_thumb.png

Als het goed is die externe de schijf geformatteerd met de structuur Mac OS Uitgebreid (journaled).

Zo niet dan moet u de externe harde schijf eerst formatteren naar HFS+.

post-41531-1417705915,942_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Marijke89,

Ik krijg nu een kader 'De schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen'. Blijkbaar heb ik ergens iets verkeerd gedaan ofzo want dit had ik niet van te voren.

Is het mogelijk om meer informatie te geven waar het fout gaat?

Wanneer krijgt u die "fout"melding?

Tijdens het formatteren of na het formatteren?

Kunt u zien in welke schijfindeling is deze externe harde schijf geformatteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.