Ga naar inhoud

Linux Mint 8


Aanbevolen berichten

Mensen die de overstap willen maken naar linux maar het tot op heden niet durfden, zou ik de raad durven geven om Linux Mint 8 te installeren.

Ik heb het geînstalleerd naast mijn Win Xp. De installatie is heel eenvoudig. Juist opletten dat je jouw windows-partitie laat staan.

Zelfs het draadloos internet werkte out of te box! Nog een voordeel van Linux Mint 8 is dat het alle nodige codecs mee installeert. Je hoeft dit dus niet meer handmatig te doen.

Enkele voordelen van Linux:

  • het OS is gratis
  • er bestaan nauwelijks virussen voor linux. Een virusscanner is dus niet nodig
  • massa's aan programma's die je legaal kan downloaden en installeren (en bovendien gratis)
  • een grote community waar je met vragen terecht kan

Linux mint kan je hier downloaden. Het vlugst gaat het via Torrent.

Dan als ISO-bestand branden op CD.

aangepast door Skoebidoe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Je zal je harde schijf moeten partitioneren. Dit kan je doen tijdens de installatie van Linux.

Je kan deze handleiding volgen om Mint te installeren of deze. Die eerste handleiding bespreekt de installatie van Ubuntu, maar er is weinig tot geen verschil met deze van Mint.

Maak wel vooraf een backup of image van je windows!

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.