Ga naar inhoud

Linux ww of gn verkeerd tijdens installatie


Aanbevolen berichten

De pc heb ik op de grond gekieperd.De HD heb ik in een andere oude pc(Pentium III) gestoken als extra en wou er Alpine op zetten.

Doch vraagt die Linux weer achter gn en ww.

Omdat de querty zijn toetsen niet klopten heb ik een verkeerd ww en gn ingevuld gehad bij installatie Ubuntu.

Bij Alpine tijdens de installatie wordt door Linux weer gevraagd naar het goede ww en gn.

Ik weet het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat is ook een Linux versie.Zoals de eerste versie die faalde ,Ubuntu 12.04(past op cd)waar mijn gn en ww verkeerd is gegaan omdat ik mijn toetsen niet heb getest.

Bij de Alpine nu, tijdens de installatie wordt terug naar local host gn en password gevraagd.Telkens mis.(en toetsen zijn juist nu)

Contact | Ubuntu-be ik heb er een mail heen gestuurd.

Zorin zet ik er op als het op een cd past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'gn'=gebruikersnaam en 'ww'=wachtwoord.Officiëel zo geleerd in de IT avondlessen.Ik was het beu van die komt dat zeggen en den die zegt dan weer iets anders.Je wordt dan een een stuiterende ping pong bal(met 1 milj vragen).

Maar die promotie van Zorin lijkt veel op iets van Linux(toch ww en gn ingeven?).

En na 2 a 3 jaar weet ik pas dat ge de iso eerst moet uitpakken met bvb de gratis 7-Zip voordat ge het op cd/dvd brandt.(waar staat dat ergens vermeld?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kunt tijdens de installatie ervoor kiezen automatisch aan te melden, dan hoef je maar eenmaal (tijdens de installatie) je gn en ww in te vullen.

na de installatie voltooid te hebben zal Zorin OS 6 Lite automatisch opstarten zonder gn en ww.

Als u nog even geduld hebt komt er de nieuwe Zorin OS 9 Lite uit, daar zijn de ontwikkelaars nu mee bezig.

Voor de installatie van Zorin OS 6 Lite kan u dezelfde handleiding Nederlandstalig (PDF) downloaden van Zorin OS 6 LTS.

Alleen het downloaden en branden op cd staat er niet op.

Maar dit is eenvoudig, als u wil maak ik er een handleiding voor zodat u foutloos kan downloaden en branden op cd.

Wij zullen u ook begeleiden als u dit wil bij het installeren van Zorin OS 6 Lite, aan u de keuze.

Maar hou er wel rekening mee dat we allen vrijwilligers zijn die na onze privé zaken op het forum hulp aanbieden.

Eerste tip: bij het kiezen van de toetsenbord indeling kiest u gewoon Belgisch (Belgian)

post-42696-1417705886,2921_thumb.jpg

tweede tip:

bij het invullen van een gebruikersnaam (gn) kiest u een korte gebruikersnaam zonder hoofdletters dat is zeer belangrijk.

voor het wachtwoord kiest u beter een woord van minstens 8 karakters.

daarna selecteert u voor automatisch aanmelden zodat u na de installatie geen gn of ww meer moet invullen.

post-42696-1417705886,339_thumb.jpg

Maar voor we beginnen geef ik u de raad eerst de computers specs eens na te gaan.

Een Pentium III is toch wel al een zeer oud beestje en dan is het beter eerst na te gaan of Zorin OS 6 Lite wel kan op uw computer.

Voor de Lite versie kan jouw computer beter voldoen aan deze specs:

266 MHz x86 processor (32 bit processor van met een minimum snelheid van 266 MHz)

2GB of Hard Drive space

128 MB of system memory (RAM)

Graphics card

capable of 640x480 resolution

Indien u verder nog vragen hebt stel ze gerust, wij doen ons best om u te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de link die Hensyr heeft gepost kan je zowel Zorin OS 6.4 Core 32-bit (zorin-os-6.4-core-32.iso) als Zorin OS 6.4 Core 64-bit (zonrin-os-6.4-64.iso) downloaden ... deze ISO's hoef je niet uit te pakken en kan je dan ook rechtstreeks op DVD branden, ofwel rechtstreeks vanuit Windows ofwel m.b.v. een brandprogramma zoals bijvoorbeeld CDBurnerXP.

correctie:

in de link die ik aangaf kan u ook kiezen om Zorin OS 6 Lite te downloaden, klik daarvoor op de tab Lite.

zie afbeelding:

post-42696-1417705886,425_thumb.jpg

deze kan u dan op cd branden, u hoeft daarvoor geen dvd te hebben.

aangepast door Hensyr
link toevoegen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Carambole,

Omschrijf eens de stappen die u ondernomen hebt en wanneer u die error melding kreeg.

Tip1:

het is belangrijk dat u het .iso-bestand van Zorin OS 6 Lite download met een browser zoals Firefox niet met Internet Explorer daar er teveel fouten voorkomen.

Tip2:

na het downloaden is het beter een md5sum check te doen om na te gaan of het .iso-bestand volledig hetzelfde is met het .iso bestand van Zorin

de md5sum is: 0a7ec53b74a89663e1f0bf2b661e3b48

Als deze hetzelfde is kan u het .iso-bestand branden op cd

WinMD5Sum is een lichtgewicht programma dat u kan downloaden van NullRiver en draait op Windows.

post-42696-1417705889,5954_thumb.jpg

Start WinMD5Sum op uw computer

post-42696-1417705889,6425_thumb.jpg

Dan krijgt u dit te zien:

post-42696-1417705889,6694_thumb.jpg

U ziet daar een knopje dat u kan aanklikken met drie puntjes, klik daarop en zoek in uw map downloads het gedownloade .iso-bestand van Zorin OS 6 Lite

Op mijn computer zit het .iso-bestand van Zorin OS 6 Lite bijvoorbeeld in de map: D:/Downloads/Linux Zorin/Zorin Lite

post-42696-1417705889,7292_thumb.jpg

Selecteer het .iso-bestand dat u hebt gedownload en wacht geduldig af (dat duurt een tijdje) tot de checksum tevoorschijn komt

post-42696-1417705889,7578_thumb.jpg

Kopieer nu de checksum van de leverancier (0a7ec53b74a89663e1f0bf2b661e3b48) en plaats deze in het onderste veld (Compare)

post-42696-1417705889,7818_thumb.jpg

Klik op de knop Compare en de checksum wordt gecontroleerd.

Als de vergelijking hetzelfde is krijgt u daar een melding van

post-42696-1417705889,8033_thumb.jpg

Alleen dan kan u het .iso-bestand branden op cd, als het .iso-bestand geen juiste vergelijking heeft gescoord dien je dit te verwijderen en opnieuw te downloaden, er zitten fouten in.

Tip3:

Brand het .iso-bestand op een cd met de laagst mogelijke brandsnelheid om fouten te voorkomen.

Branden op cd of dvd kan u het beste doen met de gratis brandsoftware van ImgBurn dat u hier kan downloaden.

Klik op de downloadknop zoals in dit voorbeeld, zie foto

post-42696-1417705889,8217_thumb.jpg

Brand het .iso-bestand op een snelheid: x4 en niet hoger.

post-42696-1417705889,693_thumb.jpg

aangepast door Hensyr
tekst highlighten
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.