Ga naar inhoud

macbook pro extrene schijf


Aanbevolen berichten

@ Pieter Jan,

Even wat vragen:

ik heb een extrene schijf aangesloten op de mac ( een segate plus slim )

Is de externe harde schijf geformatteerd op HFS+ en/of exFAT?.

Heeft iPhoto ooit de foto's herkend?

Of is de externe harde schijf geformatteerd op NTFS voor Windows pc?

de iphoto met alle foto's, kan ik echter niet openen,

Bevindt de iPhoto-bibliotheek op de externe harde schijf?

Wat voor foutmelding krijgt u?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag iEscape, waar kan ik dit ergens zien,dat formateren, heb die schijf aangekoppeld en het het begon direct te werken,ja die iphoto-bib staat op de externeschijf , wanneer ik echter wil proberen onder time machine de foto's te bekijken dan gebeurd er niets, er is geen foutmelding, enkel een blad waar de grote van het bestand opstaat,de gewone dokumenten kan ik openen en terugzetten, die foto's echter niet, moet ik eerst die iphoto op een andere manier bewaren, ben maar een leek op dat gebied, het werken met de macbook pro is geen enkel probleem, maar voor alle zekerheid wil ik mijn foto's en filmpjes toch bewaren op die externeschijf. os x 10.9.4(13E28)

met dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, ik ben intussen tijd een beetje aan het zoeken, mag ik via schijfhulpprogramma's de externe schijf wissen, en deze voor Mac OS uitgebreid ( journaled ) instellen, en daarna misschien nog eens proberen om IPhoto, over te schrijven naar de Seagateschijf en zien als het zo lukt, of heb je een ander voorstel, bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Pieter Jan,

waar kan ik dit ergens zien,dat formateren, heb die schijf aangekoppeld en het het begon direct te werken,ja die iphoto-bib staat op de externeschijf , wanneer ik echter wil proberen onder time machine de foto's te bekijken dan gebeurd er niets, er is geen foutmelding, enkel een blad waar de grote van het bestand opstaat,de gewone dokumenten kan ik openen en terugzetten, die foto's echter niet, moet ik eerst die iphoto op een andere manier bewaren, ben maar een leek op dat gebied, het werken met de macbook pro is geen enkel probleem, maar voor alle zekerheid wil ik mijn foto's en filmpjes toch bewaren op die externeschijf. os x 10.9.4(13E28)

Haal u niet twee dingen door elkaar?

Het doel van Time Machine is op een back-up (image van de Mac) terug te plaatsen. Lees hier alles over Time Machine ☞ is een super dikke boterham xD

De iPhoto bibliotheek op Time Machine is één back-up van de werkelijke iPhoto bibliotheek.

hallo, ik ben intussen tijd een beetje aan het zoeken, mag ik via schijfhulpprogramma's de externe schijf wissen, en deze voor Mac OS uitgebreid ( journaled ) instellen,

Heeft u de gegevens die zich bevinden op de seagate al veilig gesteld vóórdat u de seagate gaat formatteren?

Van waar komt die seagate? altijd al aan de Mac aangesloten?

En ja dat is goed :top: via Hulpprogramma'sSchijfhulpprogramma's de externe harde schijf wissen, vervolgens een externe harde schijf voor Mac OS X formatteren bij StructuurMac OS Uitgebreid (journaled)

en daarna misschien nog eens proberen om IPhoto, over te schrijven naar de Seagateschijf en zien als het zo lukt, of heb je een ander voorstel, bedankt.

iPhoto is eigenlijk een database, vóórdat u foto's wilt openen met iPhoto moet de foto's eerst geïmporteerd worden naar iPhoto.

Het is niet mogelijk om op een foto te klikken in Time Machine en vervolgens hopen dat de foto wordt geopend door iPhoto. Of ik begrijp niet goed wat u bedoelde xD

Ik zou één externe harde schijf niet gebruiken en vóór back-up en vóór iPhoto-bibliotheek of opslag van andere zaken.

Zelf gebruik ik één externe harde schijf voor Time Machine back-up en één andere externe harde schijf voor video/film, muziek, iTunes bibliotheek, iPhoto bibliotheek & documenten.

Dat is mijn advies maar de keuze is aan u.

Vervolgens iPhoto instellen dat de iPhoto bibliotheek geplaatst wordt op een externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt IEscape, inderdaad ik zal me eens moeten verdiepen in de werking van de Time Machine,( dacht verkeerdelijk aanleggen en backup maken zoals op een Windsows apparaat ) :confused: dus moest er ooit iets misgaan met de harde schijf dan kan ik zonder problemen alles terug plaatsen op de e.v.t nieuwe schijf op de mac, en dan kan ik de foto's terugvinden.Als ik het goed begrijp kan je geen foto's afzonderlijk terugplaatsen , maar wel degelijk de ganse iphoto bib.Ik zal Uw advies zeker volgen, bedankt voor Uw tijd.:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.