Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik tracht mijn printer HP color laserjet 2605 via een printserver Edimax met mijn laptop in verbinding te brengen. De server heb ik in ubuntu en met gebruikmaking van Wine geinstalleerd gekregen. Om nu de verbinding te maken dien ik gebruik te maken van een mfp manager. Ook die is via Wine geïnstalleerd maar werkt niet. Hoe zou dit kunnen opgelost worden. Ideeën?? OS is ubuntu 13.10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Knapgastje

Na veelvuldig opzoekingswerk op het internet is alleen maar gebleken dat de MFP Manager niet werkt onder Wine.

Maar om verbinding te maken kan je misschien deze mogelijkheid eens uitproberen:


  • [*=1]ga naar "Afdrukbeheer" (printers instellen)

[ATTACH=CONFIG]32188[/ATTACH]


  • [*=1]Afdrukbeheer (local host) venster wordt geopend klik op printer "Toevoegen"

[ATTACH=CONFIG]32189[/ATTACH]


  • [*=1]een nieuw venster wordt geopend "Nieuwe printer" klik op het + teken naast Netwerkprinter en selecteer "LPD/LPR-host of -printer"

[ATTACH=CONFIG]32195[/ATTACH]


  • [*=1]in het veld "Host" vul je het ip adres in van jouw host
    [*=1]in het veld "Wachtrij" vul je lpt1 in (l = L)

[ATTACH=CONFIG]32196[/ATTACH]


  • [*=1]klik op volgende en wacht (er wordt gezocht naar stuurprogramma's blijf wachten tot het venster "Stuurprogramma kiezen" verschijnt.
    [*=1]in het venster "Nieuwe printer" (Stuurprogramma kiezen) vink dan aan "Selecteer een printer uit de database" en kies het merk HP, klik dan op volgende

[ATTACH=CONFIG]32197[/ATTACH]


  • [*=1]In de lijst van HP printers selecteer jouw printer "color laserjet 2605" en klik op volgende

[ATTACH=CONFIG]32198[/ATTACH]


  • [*=1]in het venster "installeerbare opties" maak je de juiste instellingen (tray 3 geïnstalleerd: ja of nee, Collation in printer totale ram <128 ram: ja of nee, duplex unit selecteren of niet) en klik op volgende

[ATTACH=CONFIG]32199[/ATTACH]


  • [*=1]in het volgende venster geef je de omschrijving aan van de printer en klik op toepassen

[ATTACH=CONFIG]32200[/ATTACH]


  • [*=1]Wil je een test pagina afdrukken

[ATTACH=CONFIG]32201[/ATTACH]

Probeer deze handelingen uit, misschien helpt.

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar, nergens vindt ik een setup van die printserver in Ubuntu.

Maar wat ik wel heb gevonden in het Engels is dit:

The set-up for Linux using the standard Gnome tools detected the printer as a JetDirect device and printed without a hitch first time. Returning to Windows, deleting the Edimax installed printer and adding a JetDirect network printer also worked a dream. In the end, all the computers I have on all operating systems are able to print perfectly reliably through the Edimax print server just not using their proprietary approach.

Dus hier is men afgeweken van de standaard af te leggen manier maar via een JetDirect netwerk.

Misschien kan dit je op een spoor zetten.

- - - Updated - - -

Ik ga ook proberen wat informatie in te zamelen via de Ubuntu forums.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hensyr, :hmmmm: Ook die weg is reeds gevolgd, spijtig genoeg zonder resultaat

Raar, nergens vindt ik een setup van die printserver in Ubuntu.

Maar wat ik wel heb gevonden in het Engels is dit:

The set-up for Linux using the standard Gnome tools detected the printer as a JetDirect device and printed without a hitch first time. Returning to Windows, deleting the Edimax installed printer and adding a JetDirect network printer also worked a dream. In the end, all the computers I have on all operating systems are able to print perfectly reliably through the Edimax print server just not using their proprietary approach.

Dus hier is men afgeweken van de standaard af te leggen manier maar via een JetDirect netwerk.

Misschien kan dit je op een spoor zetten.

- - - Updated - - -

Ik ga ook proberen wat informatie in te zamelen via de Ubuntu forums.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Jouw probleem is een probleem dat veel mensen hebben. Een printserver aanschaffen die lijkt te doen wat hij moet doen, maar uiteindelijk toch niet doet wat hij hoort te doen.

Ik ken een aantal mensen die precies hetzelfde hebben meegemaakt. Die printserver maakt namelijk geen gebruik van het standaard ip-printer protocol. De printserver heeft daar een clientsoftware en drivers voor nodig om te kunnen werken. En niet de drivers voor die printer zelf.

Ik wilde hier een oplossingsrichting plaatsen, maar volgens het internet heeft jouw printer gewoon een netwerkaansluiting en kun je hem via een netwerkkabel aan je router aansluiten (How to Configure the Network for an HP Color LaserJet 2605 | eHow)

Als dit kan, kun je hem instellen als een netwerkprinter en hoef je alleen de drivers van die printer te gebruiken om te printen naar een ip-adres in plaats van een LTP of USB poortje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.