Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Komt er helemaal niks op het scherm, heb je een zwart scherm?

Dan is het probleem dat je grafische kaart niet wordt ondersteund een mogelijkheid.

Probeer dan op te starten met nomodeset.

Opstarten met nomodeset doe je op de volgende manier:

Sart de computer op tot aan het splaschscreen van Linux Puppy

Het splasch screen laat u toe te kiezen welk besturingssysteem u wil opstarten, onderaan ziet u mogelijkheden zoals Enter (boot) E (Edit selection) C (Command Line)

Druk op de E toets van uw toetsenbord om de selectie te beschrijven.

U krijgt nu een soort dosachtig scherm met een hoop tekst

met de pijltjes toetsen van uw toetsenbord scrolt u naar beneden door de tekst tot u een zin tegenkomt die eindigt met "quit splash"

voeg daar na de volgende tekst toe: nomodeset

de tekst moet dan zo eindigen: "quit splash nomodeset"

U krijgt een dergelijk scherm als deze te zien:

post-42696-1417705904,723_thumb.jpg

Na aanpassen van de zin ziet het er zo uit:

post-42696-1417705904,8291_thumb.jpg

Als u dit heeft uitgevoerd drukt u op de Ctrl toets en de x toets van uw toetsenbord om op te starten in nomodeset

Wanneer u nu op het bureaublad komt kan u beter via "hardware toevoegen" uw grafische kaart toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel heb ik zelf geen Puppy Linux op een van mijn computers staan om testen op uit te voeren.

Maar als ik iets te kort kom op mijn huidige Linux installatie's dan doe ik een update en upgrade.

Probeer eens hetzelfde te doen:

Open een terminal en schrijf volgende code:

sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade

hopelijk helpt dit, zo niet dan gaan we naar een andere oplossing moeten zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.