Ga naar inhoud

problemen met safari


Aanbevolen berichten

Heb al enkele dagen problemen met safari browser. Ongevraagd kom ik op sites van films downloaden. Het enige wat ik download is een cd vanuit itunes betalend. Hoe deze filmsites me worden aangeboden weet ik niet en om de haverklap word me dan ook nog eens aangeraden mackeeper te downloaden. Heb al geschiedenis en cookies verwijdert zonder goed resultaat.

Enkele sites die tot vervelens toe worden aangeboden zijn: idownloadplay.com, moviescapital.com enz. Dan verschijnt er onderaan links van browser 'dynamic pricer' om aankopen te doen, mij onbekend. Tot slot komt er in teksten groene woorden en daar staat bij 'unexplainesstore.com'.

Werk met osx mavericks. Ferme boterham. Iemand die me van deze vervelende sites kan afhelpen?

In bijlage enkele van de problemen.

Dank.

post-25531-1417705891,3025_thumb.png

post-25531-1417705891,3367_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ papadoc,

Heb al enkele dagen problemen met safari browser. Ongevraagd kom ik op sites van films downloaden. Het enige wat ik download is een cd vanuit itunes betalend. Hoe deze filmsites me worden aangeboden weet ik niet en om de haverklap word me dan ook nog eens aangeraden mackeeper te downloaden. Heb al geschiedenis en cookies verwijdert zonder goed resultaat.

  1. Ga naar Safari in de menubalk en klik op Voorkeuren.
    post-41531-1417705891,3807_thumb.png
    In het volgende scherm ga naar het tabblad Extensies.
    Kijk welke extensies daar aanwezig zijn.
    Maak eerst een screenshot van het tabblad Extensies en plaats in uw volgende bericht.
    post-41531-1417705891,4058_thumb.png
    Verwijder vervolgens alle verdachte extensies.
    Verwijder ook alle cookies en browser cache.
    Herstart Safari.
  2. Ik neem aan als u muziek CD van iTunes wilt aanschaffen, dat u naar iTunes Store gaat via de Dock en niet via Safari.
    post-41531-1417705891,3558_thumb.png
  3. Gebruik alstublieft géén MacKeeper!, MacKeeper kunt u beter buiten de deur houden!.
    Neem eens deze link door, zie antwoord van Linc Davis -->> géén antivirus nodig voor Mac.

Enkele sites die tot vervelens toe worden aangeboden zijn: idownloadplay.com, moviescapital.com enz. Dan verschijnt er onderaan links van browser 'dynamic pricer' om aankopen te doen, mij onbekend. Tot slot komt er in teksten groene woorden en daar staat bij 'unexplainesstore.com'.

Werk met osx mavericks. Ferme boterham. Iemand die me van deze vervelende sites kan afhelpen?

In bijlage enkele van de problemen.

Meldt in uw volgende bericht of bovenstaande nog terug komt, na de handeling bij Safari.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb windows7 onder bootcamp staan maar heb deze al maanden niet meer gebruikt voor de rest gebruik ik maverickx.

Alles gedaan wat beschreven is maar geen verbetering. Extensies is de eerste maal dat ik deze open ben nog maar één jaar met mac bezig.

iTunes word opgestart via dock.

Dank.

post-25531-1417705891,4571_thumb.png

post-25531-1417705891,5104_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ papadoc,

Alle drie extensies: Omnibar, Open in Internet & Conduit Search verwijderen, dat wil zeggen klik op elk extensie en vervolgens klik op Installatie verwijderen.

Bij Conduit Search verwijder eerst de vinkjes.

Sluit Safari vervolgens af en herstart de Mac.

Als u Mac gebruikt zou u niet meer Windows denken xD

Een Mac is beter af zonder Windows spullen aan boord.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ papadoc,

Heb windows7 onder bootcamp staan maar heb deze al maanden niet meer gebruikt voor de rest gebruik ik maverickx.

Als u Windows 7 niet meer gebruikt wellicht beter om te verwijderen xD

Alles gedaan wat beschreven is maar geen verbetering. Extensies is de eerste maal dat ik deze open ben nog maar één jaar met mac bezig.

Is het gelukt . . . merkt u nu verbetering?

Zelf gebruik ik

  1. Cookie
  2. Little Snitch
    >> is een applicatie die alle in- en uitgaande dataverkeer bewaakt.
  3. Bitdefender

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Papadoc,

Alles gedaan wat voorgesteld maar werkt niet. Zaterdag Mac binnen brengen voor herstel.

Dank.

Hoe zo werkt het niet?

Klik op Omnibar vervolgens het vinkje bij Omnibar activeren verwijderen, vervolgens klik op Installatie verwijderen.

En dat voert u ook bij Open in Internet en Conduit Search for .....

Ga vervolgens naar Safari in de menubalk en klik op Stel Safari opnieuw in.

post-41531-1417705897,8761_thumb.png

In het volgende scherm vink alles aan en klik op Stel opnieuw in.

post-41531-1417705897,9199_thumb.png

p.s. ik heb het topic weer geopend.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iEscape,

Heb bitdefender gedownload en mijn problemen zijn opgelost. Heb deze geïnstalleerd omdat er een Nederlandstalige handleiding bij is en is voor mij makkelijker om volgen, Engelse taal is probleem. Nu kan ik verder uitkijken of het allemaal zo blijft. Deze bitdefender die blijft toch actief?

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.