Ga naar inhoud

site router niet te benaderen


Aanbevolen berichten

Sinds ik overgeschakeld ben van een Windows Vista pc naar een Macbook met Yosemite 10.10 kan ik de router site op 192.168.1.1 niet meer benaderen. Op mijn Windows Vista pc is dat geen enkel probleem. Hoe kan ik dat oplossen?

Omdat mijn Macbook geen cd rom heeft kan ik de installatie cd die bij de router geleverd is niet gebruiken op mijn Macbook. De router is weliswaar geïnstalleerd en werkt prima, alleen is het jammer dat ik het menu Cisco connect op mijn Macbook mis. Hoe kan ik dat oplossen? Het betreft een Linksys E 2000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hans25,

Omdat mijn Macbook geen cd rom heeft kan ik de installatie cd die bij de router geleverd is niet gebruiken op mijn Macbook. De router is weliswaar geïnstalleerd en werkt prima, alleen is het jammer dat ik het menu Cisco connect op mijn Macbook mis.

U heeft géén CD ROM van de router nodig, probeer het volgende: gebruik IP Scanner app (free app).

Ga naar de App Store en typ in het zoekveld IP Scanner.

post-41531-1417706012,4455_thumb.png

IP Scanner werkt eenvoudig, zie deze link voor meer informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Het icoon van de Mac App store staat inmiddels weer in het Dock en Ip scanner heb ik gedownload en geïnstalleerd. Ik kom nu op de site van de router en dat is prima, want dat wilde ik ook. Echter wat ik ook wil is het menu van Cisco Connect dat ergens van het internet moet te downloaden zijn. Ik heb dat nodig om de opties te kunnen bekijken die op mijn router nodig zijn. De scanner doet het en dat was ook niet mijn probleem.

- - - Updated - - -

Ja, ik heb een Macbook pro met Retina display. Jaren heb ik gestoeid met Windows totdat een vriendin van mij een Macbook kocht en ik daardoor gestimuleerd werd er ook een aan te schaffen. Nu denk ik, waarom heb ik dat niet jaren geleden gedaan? De prijs heeft mij steeds teruggehouden, maar vind nu dat het de prijs dik waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hans25,

Bedankt voor je reactie. Het icoon van de Mac App store staat inmiddels weer in het Dock en Ip scanner heb ik gedownload en geïnstalleerd. Ik kom nu op de site van de router en dat is prima, want dat wilde ik ook.

Graag gedaan en dat is :top:

Echter wat ik ook wil is het menu van Cisco Connect dat ergens van het internet moet te downloaden zijn. Ik heb dat nodig om de opties te kunnen bekijken die op mijn router nodig zijn. De scanner doet het en dat was ook niet mijn probleem.

Vertel wat u bedoeld met Cisco Connect? Waarvoor heeft die nodig? Om Wi-Fi in te stellen?

Ik heb Cisco Connect nooit gebruikt!

Klik op Linksys router in het scherm van IP Scanner, vervolgens rechtsonder klik op het driehoekje bij Open device in kies Open in Browser.

Vervolgens kunt u inloggen in de Linksys router.

Ja, ik heb een Macbook pro met Retina display. Jaren heb ik gestoeid met Windows totdat een vriendin van mij een Macbook kocht en ik daardoor gestimuleerd werd er ook een aan te schaffen. Nu denk ik, waarom heb ik dat niet jaren geleden gedaan? De prijs heeft mij steeds teruggehouden, maar vind nu dat het de prijs dik waard is.

Dat is zeker waar :top:

Heeft de 13"of de 15"?

Dank je, dat is geweldig ! :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hans25,

Omdat mijn Macbook geen cd rom heeft kan ik de installatie cd die bij de router geleverd is niet gebruiken op mijn Macbook.

U bedoeld er is géén (ingebouwde) CD/DVD speler is bij de Macbook.

Twee optie:

Een SuperDrive aanschaffen of probeer Cisco Connect te downloaden van: Linksys Ondersteuning en diensten.

Maar neem eerst onderstaande link door:

Mac OXS X 10.9 not supported

Als Mac OS X Mavericks al problemen heeft met Cisco Connect dan zal Mac OS X Yosemite ook moeite mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, ik ben blij met deze informatie en dat betekent eigenlijk dat hetgeen ik wilde niet mogelijk is op mijn Mac en er dus ook geen nieuwe firmware en drivers beschikbaar zullen komen voor de Mac. Kortom zo lang de router het blijft doen is het prima; echtet als hij begint te haperen dan zal ik over moeten stappen op een ander merk en mij goed moeten laten voorlichten over de mogelijkheden voor de Mac. Heel erg bedankt voor deze info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.