Ga naar inhoud

Ubuntu 12.04 eigenaardigheden


Aanbevolen berichten

Ik merk een aantal verschillen op tussen mijn desktop en laptop, allebei met Ubuntu.

1)

Zo krijg ik op de desktop als ik lang op de super(windows) toets druk een overzicht van alle shortkeys ( zie Ubuntu 11.04 Unity Maus und Tastatur Shortcuts als Wallpaper ) terwijl ik op mijn laptop enkel de zijbalk met nummers erin krijg (die krijg ik ook op de desktop)

2)

Stel ik heb Firefox en Office open en wens dit in 2 workspaces te zetten. Bij de desktop klik ik op de 4 workspaces in de zijbalk, dan krijg ik 4 opdelingen. Ik klik dan op de office en sleep deze dan gewoon in een ander venster.

Bij mijn laptop gaat dat niet. Ik kan enkel een venster selecteren en daar naartoe gaan.

3)

Ik heb het klikken van het touchpad uitgeschakeld maar soms zijn er van die momenten dat het ineens alles begint te selecteren, te verslepen of te sluiten, ik heb het nog niet uitgetest met een usb-muis, maar als bovenstaande optie is uitgeschakeld zou dat daaraan toch niet mogen liggen.

De laptop is wel met een andere cd geinstalleerd dan de desktop. Ik denk er daarom aan om alles eens te resetten (Ubuntu opnieuw installeren), maar dat lijkt me nogal drastisch.

Vreemd genoeg kan ik er op google nergens iets over terugvinden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die redenen ben ik veranderd naar Xubuntu.Ik opende dan per stick (3) en 1 muziekdraaier een venster telkens.

Je hebt dan 4 kleine vensters. slepen (kopieren) was no problem.

Als XP ·r gooi ik graag met envelopjes.

Ubuntu foum.nl helpt je graag, geen gezever daar met ons Belgisch (flemish)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hallo,

om op je 2° item even te reageren, je kan wel van het een naar het ander slepen als je eerst je "blad" verkleind (vierkantje bovenaan het bestand), vervolgens klik je op je werkbladwisselaar, daar neem je het verkleinde vast en sleept het gewoon over van a naar b. Klik dan rechts in dat venster en dan kom je daar terecht en kan je het terug vergroten.

Je kan ook je werkbladwisselaar bedienen door cont+alt+getal (1 tot 4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.