Ga naar inhoud

wifi driver voor linux


Aanbevolen berichten

Hallo,

kunnen jullie me helpen aan een driver voor een Netgear N150 wireless adapter voor linux 2.4.31 on i686 (dit lees ik af van het scherm)? Op de CD's staat Lubuntu 13.1 32 bits. Onze zoon heeft op een oude PC Linux geïnstalleerd en dit werkt perfect met een kabel maar ik zou graag wireless werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is me niet gelukt, dus heb ik het maar overgelaten aan mijn zoon en helaas ook geen succes. Als u mij stap voor stap zegt wat ik moet doen dan kan ik het nog eens proberen. De PC is een pentium II van 1998 en het is een eenvoudige versie van Linux omdat er niet veel compatibel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf had diene driver in rood kaderke gedownload maar bij de rest "ctr-Alt-T" kreeg ik pieptoon. Wat mijn zoon heeft gedaan, weet ik niet.

Vanmorgen heb ik dus dat kaderke opnieuw gedownload want waar het vorige naar toe was, weet ik niet. "Ctr-Alt-T" weer pieptoon, dus heb ik dat commando getypt in dsl@box:. Als ik naar de volgende regel wil gaan met enter, dan doet hij rare dingen, dus heb ik het commando op een regel getypt en dan 'enter' en dan krijg ik E: couldnt find package cd.

Sorry als ik hier domme dingen doe maar ik ben niet vertrouwd met 'Linux'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik heb het nog eens gedownload en ik zit dus in de map downloads: rechts knop met "open" of "remove". "Open" reageert niet. Wat bedoelt u met 'Terminal openen'? Onderaan zie ik 'aTerm' staan en heb dit geopend en commando daar in getypt, zoals ik al eens heb gedaan, maar ik krijg weer: "Reading Package Lists...Done

Building Dependency tree...Done

E: Couldn't find package cd

dsl:box:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen Linux bij de hand.

Normaal gezien is dat start / hulpmiddelen of zo kan je terminal vinden.

Dat is vergelijkbaar met cmd van Windows

Het is niet zoals in Windows dat je erop klik dan zal de driver worden geïnstalleerd.

Bij Linux moet je dat doen in terminal

Let op: Bij Linux is Hap en hap twee verschillende namen en dus hoofdletter gevoelig.

post-6829-1417706033,5196_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb inderdaad zo'n scherm gevonden. Het probleem is dat ik daar geen volgende regel kan nemen of dat ik niet weet hoe, want bij 'enter' lukt het niet, dus typ ik alles op één regel en weet ik niet of er een spatie moet staan.

Mijn zoon zei dat het moeilijk is om commando's uit te voeren met deze versie van linux maar dat hij geen andere vond die werkte op dat bakje met windows 98. Het zou natuurlijk fijn zijn om het aan de praat te krijgen maar het is geen must. Ik probeer het nog eens, wie weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.