porrelaar

Lid
  • Aantal items

    526
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    14

porrelaar won de laatste dag op 12 december 2016

porrelaar had de meest gelikete inhoud!

1 Volger

Over porrelaar

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Geen info
  • Land
    Geen Info

PC Ervaring

  • PC Ervaring
    Geen Info

Recente bezoekers van dit profiel

604 profielweergaven
  1. Het moet een aparte USB stick zijn van minimaal 16 GB, die je daarna nergens anders meer voor kunt gebruiken. Je bewaart hem dus, labelt hem met een herkenbare naam (bijv. Win 10 recovery) en gebruikt hem enkel in noodgevallen om Windows 10 te herstellen, bijvoorbeeld wanneer Windows 10 niet meer kan opstarten. Geen externe harde schijf gebruiken! Had je al geklikt op de link in het bericht van iEscape? Dan zou je in een van de afbeeldingen het volgende gelezen hebben: "Het station moet ten minste 16 GB kunnen bevatten en alles op het station wordt verwijderd." Wanneer je een externe harde schijf zou gaan gebruiken, dan raak je dus alles kwijt wat daar nu op staat!
  2. Zelf heb ik hier geen of weinig ervaring mee. Ik had wel eens een contactgroep 'Familie' aangemaakt. Na exporteren en importeren heb ik die groep zelf gewoon weer opnieuw aangemaakt. Was zo gebeurd, want mijn familie is niet groot. Het ligt natuurlijk anders wanneer jij diverse groepen contactpersonen hebt, waarin steeds een paar honderd leden zitten. Dan heb je veel werk om weer opnieuw die groepen aan te maken. Ik heb met Google gezocht op outlook 2010 groep contactpersonen exporteren. Ik vond deze mogelijke oplossingen: 1. https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=8917 2. https://websetnet.com/nl/export-contact-group-outlook-2010/ Kreupel Nederlands; waarschijnlijk automatisch vertaald uit het Engels. Maar misschien heb jij er toch wat aan.
  3. Misschien helpt de informatie op deze pagina je verder: https://helpx.adobe.com/nl/x-productkb/policy-pricing/activate-deactivate-products.html
  4. Mogelijk is bij jou een verkeerd lijstscheidingsteken ingesteld, namelijk een puntkomma in plaats van een komma. Controleer dat als volgt: Rechter muisklik op Start > Configuratiescherm (kies daar 'Weergeven op grote pictogrammen') > Land/regio. In het venster Land/regio klik je onderaan op de knop 'Meer instellingen'. Het venster 'Indeling aanpassen' zal dan openen. Wat staat er bij jou achter Lijstscheidingsteken? Als dat een puntkomma (;) is, dan klik je op die puntkomma (waardoor hij geselecteerd/blauw wordt) en typ je een komma (,). Klik daarna eerst op Toepassen en dan op OK. Sluit dan ook het nog openstaande venster Land/regio af door eerst te klikken op Toepassen en dan op OK. Gooi het eerder geëxporteerde adresboek weg en exporteer het adresboek opnieuw.
  5. Lijkt me een goed plan. Ik zag voor jou nog slechts 2 opties: 1. Dat draaiende cirkeltje in Firefox gewoon aanvaarden. Je pc is onderzocht door kweezie wabbit; er is geen malware aangetroffen. Dat moet al een geruststelling voor je zijn. Je schrijft ook dat wanneer je het cirkeltje ziet, het laden van de webpagina niet langer dan normaal duurt. 2. Het draaiende cirkeltje in Firefox ergert je zodanig dat je er vanaf wilt. Dan verwijder je Firefox van je pc en gebruik je voortaan een andere browser. Je lijkt zelf al gekozen te hebben voor optie 2.
  6. Ik ben geen hardware kenner, maar ik probeer een en ander duidelijk te krijgen, zodat je (door anderen!) beter geholpen kunt worden. De eigenschappen van je nieuwe PC Medion MD 8881 worden hier besproken: http://computerkiezen.nl/website/computer-aanbiedingen/medion-akoya-p5360-e-md-8881-aldi-29-oktober-2016/ Vooral dit gedeelte van de review is voor jou van belang: En jij schreef: Naar mijn weten heeft je grafische kaart, de RX460 de volgende aansluitingen: DVI-D HDMI 2.0 DisplayPort 1.4 Dus geen VGA aansluiting. Dat betekent dat jij het tweede beeldscherm niet hebt aangesloten op een aansluiting van de RX460, maar direct aan het moederbord. En die aansluitingen horen bij de onboard grafische chip, de HD 510 die is uitgeschakeld. Laat even weten of mijn veronderstelling klopt dat je het tweede scherm direct hebt aangesloten op het moederbord. Misschien weten andere forumleden toch een mogelijkheid om die grafische chip in te schakelen. Of kennen zij een mogelijkheid om je tweede monitor (via een adapter?) toch aan te sluiten op de RX460.
  7. Mooi dat het je gelukt is en bedankt voor het vermelden van de oplossing.
  8. Je downloadsnelheid is hoog genoeg om websites vlot te kunnen laden. Het was ook maar een idee van mij. Door die speedtest is een trage internetverbinding als mogelijke oorzaak voor dat cirkeltje nu uitgesloten.
  9. Ik neem het niet over van kweezie wabbit; ik denk enkel even mee... Dat draaiende cirkeltje in Firefox zie je ook op andere computers die bij jou thuis worden gebruikt, schreef je. Misschien hebben jullie een vrij trage internetverbinding. Dan duurt het wat langer voordat een webpagina geladen is. Wat voor internetabonnement (met welke snelheden) hebben jullie? En wat voor downloadsnelheden halen jullie in de praktijk? Ik leen even een tekst van abbs:
  10. Dat icoontje dat Malwarebytes Premium heeft gevonden is enkel een afbeelding van de winkelwagen van Ashampoo. Ik heb datzelfde icoontje staan in C:\Program Data\Ashampoo: Malwarebytes ziet dat bestand als potentieel ongewenste software. Waarom? Omdat Ashampoo ook een registercleaner als programma aanbiedt, en op registercleaners is Malwarebytes nogal fel, omdat die doorgaans meer kwaad dan goed doen. Zie daarvoor dit artikeltje: https://www.security.nl/posting/433353/Malwarebytes%3A+registry+cleaners+zijn+oplichting Ik heb zelf een oudere versie van Malwarebytes, en wanneer ik Malwarebytes dat bestandje laat scannen, dan is dit het resultaat bij mij: Zoals je in bovenstaande afbeelding kunt zien, ziet Malwarebytes een verband tussen deze winkelwagen afbeelding en de registry cleaner van Ashampoo. Lijkt mij wat vergezocht, maar goed, ik ben daar geen expert in. Zelf heb ik in dat venster op Annuleer geklikt, want ik zie er geen kwaad in en ben sowieso niet van plan om de register cleaner van Ashampoo aan te gaan schaffen of te gebruiken. Volgens mij is dit in ieder geval niet de oorzaak van jouw probleem. Malwarebytes heeft enkel een pictogram (icoontje) verwijderd. Dat is alles.
  11. Dan heb je waarschijnlijk met Google gezocht naar een wit kruis op een pictogram/icon. Het kruisje is echter niet wit, maar grijs. En als je met Google zoekt naar "grey cross on icons on desktop", dan vind je genoeg meldingen / topics daarover: klik hier maar op! Jammer genoeg vind je dan niet zo maar een oplossing die voor iedereen helpt. Ik heb een aantal hits van Google doorgelezen, maar veel mensen konden toch geen oorzaak vinden. Misschien vind jij met behulp van de zoekresultaten van Google wel een oplossing, omdat jij precies weet welke programma's er draaien op jouw computer. Je hebt zelf al aangegeven dat de betrokken bestanden geen snelkoppelingen zijn. Het zijn echte bestanden. Soms kan zoiets veroorzaakt worden door een synchronisatieprogramma (Dropbox of One Drive), en soms door een back-up programma. In dit topic was het back-up programma Genie Timeline blijkbaar de oorzaak: https://www.tenforums.com/general-support/10064-grey-xs-some-not-all-folders-desktop.html Het is blijkbaar een moeilijk op te lossen probleem, maar gelukkig kun jij die bestanden met een kruisje in de linker benedenhoek nog wel gewoon openen.
  12. Het programma dat niet kan opstarten is WSHelper.exe. WSHelper.exe is Wondershare Helper, en dat is weer een onderdeel van een programma van Wondershare (bijvoorbeeld Wondershare Studio of Wondershare Filmora), dat op je computer staat of heeft gestaan. Voor wat meer informatie kun je dit topic doorlezen: http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=39559 Maar let op: voer zelf niets uit van wat op die pagina staat! De instructies op die pagina zijn niet voor jou bedoeld! Alleen lezen ter informatie dus. Je kunt zelf wel alvast nakijken via Programma's en onderdelen welke programma's van Wondershare op jouw computer staan. Vermeld de naam van die programma's in een volgende reactie. En zeg erbij of jij die programma's van Wondershare wilt behouden of niet. Ik denk zelf dat je bij dit probleem het best geholpen kunt worden door een security expert, zoals abbs, kape of kweezie wabbit.
  13. Het zou moeten lukken met de toetsencombinatie Fn + F2, waarbij je de Fn toets ingedrukt houdt en snel 5 tot 10 keer op de F2 toets drukt. Dat moet je doen direct nadat je de laptop hebt aangezet. Een halve seconde te laat en Windows zal gewoon opstarten. Hier wat andere mogelijkheden: https://support.lenovo.com/nl/nl/documents/ht104064
  14. JDAV had me via een privé bericht gemeld dat het probleem weer terug was, ondanks opfrissen van Firefox. Misschien is het een goed idee om de computer na te laten kijken op de aanwezigheid van malware, gewoon om een en ander uit te kunnen sluiten. Als Passer daar ook zo over denkt, dan wil hij vast wel aangeven welk programma JDAV daarvoor moet downloaden en uitvoeren.
  15. Dat lijkt me toch niet nodig... Op de computer van samaiphon draait nu Windows 10 32 bits. Hij kan en mag geheel gratis naar Windows 10 64 bits, wanneer zijn processor daar geschikt voor is. Het wordt inderdaad wel een verse installatie. Tijdens de installatie van Windows 10 64 bits zal twee keer gevraagd worden naar de licentiesleutel (product key). Beide keren klik je dan op Overslaan. Je vult dus niets in! Nadat Windows 10 64 bit geheel geïnstalleerd is, zal door Windows automatisch contact worden gelegd met de servers van Microsoft. Omdat Windows 10 al eerder op deze pc heeft gestaan, zal Windows 10 64 bit automatisch geactiveerd worden. De licentie voor Windows 10 die je hebt gekregen door de gratis upgrade vanaf Windows 7, geldt namelijk zowel voor de 32 bits als voor de 64 bits versie van Windows 10. Je hebt nu Windows 10 Pro 32-bit. Je kiest dus voor Windows 10 Pro 64-bit. Voor meer informatie: http://www.howtogeek.com/228042/how-to-switch-from-32-bit-windows-10-to-64-bit-windows-10/ Of dit uitgebreide artikel: http://www.windowscentral.com/how-upgrade-32-bit-64-bit-version-windows-10