Ga naar inhoud

"Internet Connection" kan niet worden "disabled"


Merel 469

Aanbevolen berichten

Ik werk met Windows-XP Pro engelstalige versie.

In Network Conections staat de Internet gateway enabled.

Ik wil hem tijdelijk disablen, een gemakkelijke manier zou zijn om Internet-verkeer te stoppen, maar er gebeurt niets als ik dat probeer.

(de meesten hebben meer last om Internet binnen te krijgen dan om het buiten te houden :D)

Er is staat een router tussen mijn PC en de WAN verbinding.

Windows Live is pas geupdated, maar ik veronderstel dat het daar niets mee te maken heeft.

Men moet dat toch kunnen uitsluitend via Windows ? Of niet ?

(Of ligt de schuld weeral bij Norton NIS2009 ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens:

Start

Uitvoeren (in Engels weet ik niet)

typ dit: ipconfig /flushdns

Noppes ! Geen resultaat

Wel eigenaardig .... toen ik het (enkele dagen terug) via de normale weg (Network Connections) probeerde, weigerde Windows halsstarrig de verbinding te verbreken.

En dan na een zekere tijd stond er plots toch "disabled" , ... terwijl ondertussen ik lustig bleef surfen ! Begrijp er niets van.:stupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Stegisoft (Uitvoeren in het Engels = Run)

Hallo Merel

Kan je dat niet in Apparaatbeheer onder Netwerkadapters uitschakelen.

Op de desbetreffende netwerkadapter rechts klikken en kiezen voor uitschakelen.

Groetjes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dit screenshot zal wel voldoende uitleggen wat ik bedoelde. Er staat wat uitleg bij.

Er is hier mogelik een misverstand in het gebruik van terminologie "Internet Gateway". Inderdaad als die wordt uitgeschakeld (disabled) zou er eigenlijk geen verbinding moeten mogelijk blijven tussen PC en Internet, wat hier WEL het geval is.

Als men de muis over "InternetGateway" gaat, vertelt een popup-uitleg dat het gaat over een Internet verbinding die via een andere PC gaat in het netwerk ; terwijl hier, ik rechtstreeks verbinding heb via de router. Niet helemaal hetzelfde dus als wat Windows bedoelt met de term "Gateway" zoals in die popup-uitleg wordt beschreven. Mijne "Gateway" is de router ; er is geen sprake van een Internet aansluiting via een andere PC, wat Windows beschrijft als Gateway.

Het probleempje op zich is voor mij wel opgelost, maar de gedragingen van Windows zullen altijd mysterieus blijven ... :stupid:

By the way ...

Ik heb ooit een Windows tooltje gebruikt "netdiag.exe"

Een interessante tool voor netwerk diagnose.

Het tooltje zou zogezegd beschikbaar zijn tussen de bestanden van SP2 update van de Tools maar ik heb die helaas niet teruggevonden tussen de bestanden.:bawling:

Of heb ik weeral slecht gekeken ?

Download details: Windows XP SP2 Support Tools for Advanced Users

Zal het opnieuw eens downloaden en uitpakken.

Mocht U interesse hebben en dit toch terugvinden, laat hier aub iets weten.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De inkomende en internet gateway kan je gewoon met de muis op klikken en dan op DEL klikken en het is weg.

Tenzij het hier op een hack gaat dan Internet explorer met de rechtermuisknop klikken en wat je daar in het vak ziet verwijderen.

Je dient wel in het Engels te vertalen, want ik ben een lompe kieken in Engels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.