Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

Draadloos toetsenbord en muis werken niet


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
5 reacties op dit onderwerp

#1 fschouw

fschouw

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 36 berichten

Geplaatst 15 oktober 2009 - 11:14


Ik ben in het bezit van een HP Media Center PC met het besturingssysteem Windows XP.
Ik heb daarop aangesloten een draadloos Silvercrest toetsenbord en een draadloze Silvercrest muis van het type MTS2218 aangekocht bij de Lidl.
Nu komt het geregeld voor dat zowel het toetsenbord als de muis niet werkt als mijn computer een tijdje aan heeft gestaan zonder deze te gebruiken.
Als ik de computer vervolgens weer opnieuw opstart dan werkt alles weer.
De probleemverhelpingen van Silvercrest zoals:
1. controleer of de batterijen juist geplaatst zijn;
2. controleer of de ontvanger juist op de computer is aangesloten;
3. probeer een andere USB aansluiting;
4. controleer de laadtoestand van de batterijen (vervang desnoods de batterijen);
5. gebruik een onderlegger;
helpen niet.
Als ik de draadloze Silvercrest muis vervang door een normale Dell muis is het probleem met de muis opgelost.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

#2 Jürgen

Jürgen

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 3771 berichten

Geplaatst 15 oktober 2009 - 12:03

Misschien heeft het iets te maken met het energiebeheer. Het kan zijn dat je usb apparaten worden uitgeschakeld wanneer je de pc een tijd niet gebruikt.

Ga eens naar configuratiescherm --->energiebeheer en kijk hoe je instellingen daar staan.

Gaat je pc in stand-by wanneer je hem niet gebruikt, dan heb je misschien hier iets aan. Als hij in slaapstand gaat, kan je dit eens proberen.

#3 superjona

superjona

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 3589 berichten

Geplaatst 16 oktober 2009 - 09:44

Ik heb slechte ervaringen met draadloze toestenborden bij Lidl.
Bij mij juist hetzelfde probleem, blijkte dat het toetsenbord stuk was.

#4 fschouw

fschouw

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 36 berichten

Geplaatst 23 oktober 2009 - 19:50

Beste Jurgen,
Ik heb de hotfix geinstalleerd en tot nu is het probleem met het toetsenbord opgelost. Het probleem zat in de slaapstand.
Bedankt voor je reactie.

Ik ben in het bezit van een HP Media Center PC met het besturingssysteem Windows XP.
Ik heb daarop aangesloten een draadloos Silvercrest toetsenbord en een draadloze Silvercrest muis van het type MTS2218 aangekocht bij de Lidl.
Nu komt het geregeld voor dat zowel het toetsenbord als de muis niet werkt als mijn computer een tijdje aan heeft gestaan zonder deze te gebruiken.
Als ik de computer vervolgens weer opnieuw opstart dan werkt alles weer.
De probleemverhelpingen van Silvercrest zoals:
1. controleer of de batterijen juist geplaatst zijn;
2. controleer of de ontvanger juist op de computer is aangesloten;
3. probeer een andere USB aansluiting;
4. controleer de laadtoestand van de batterijen (vervang desnoods de batterijen);
5. gebruik een onderlegger;
helpen niet.
Als ik de draadloze Silvercrest muis vervang door een normale Dell muis is het probleem met de muis opgelost.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?



#5 Jürgen

Jürgen

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 3771 berichten

Geplaatst 23 oktober 2009 - 20:19

Dan zullen we nog even afwachten :-).

#6 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25714 berichten

Geplaatst 15 februari 2010 - 13:56

Als het probleem niet meer terug gekomen is, mag je dit onderwerp afsluiten door te klikken op de knop "opgelost".

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!