Ga naar inhoud

[OPGELOST] format c


Aanbevolen berichten

ik weet helemaal niets over hoe je juist een format c moet doen. het is een jaar geleden dat ik dit liet doen door een firma. dit kostte mij 50 euro en ik moest ongeveer 2 weken wachten . tot groot ongenoegen stelde ik vast dat ze gewoon een andere harde schijf hadden geinstalleerd. daarom zou ik graag weten enkele nuttige adressen of personen die dit kunnen doen. ik woon in de regio leuven. alvast bedankt voor het ganse team en doe zo verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

mocht het voor windows xp zijn, dan heb je de windows cd nodig,

1. steek de cd in je pc

2. start de pc op, wanneer er verschijnt 'druk op een toets..... enz.' dan doe je dit en zal de installatie van windows starten.

nu ff wachten tot alles ingeladen is enz. Dan kan je kiezen 'windows installeren', doe dit, dan kan je je harde schijf kiezen. Hier kan je kiezen voor verwijderen (druk d) (zie instructies op scherm)

hierna kan je gewoon windows terug installeren.

Mocht het voor een harde schijf zijn waar geen besturingssysteem opstaat, dan kan je vanuit windows - opdrachtprompt het commando format c: ingeven en zo de schijf wissen. Opgelet hier gaan dus echt alle gegevens verloren.

Mocht het toch vanuit een linux omgeving zijn, dan kan je normaal met een installatiecd van uw toekomstig besturingssysteem uw schijf laten wissen

vraag gerust meer uitleg mocht er iets niet duidelijk zijn of verdere assistentie

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.