Ga naar inhoud

driver voor OVT scanner Windows 7


Opajopie

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds afgelopen maandag 23 Nov. een nieuwe laptop gekocht.

Ik ben bezig met een ovt scanner PROLECTRIX EV0017AWDIR dia's te scannen naar mijn computer met windows xp, maar wil dit nu met de laptop doen. Ik krijg de scanner echter niet aan de praat, maar kan ook nergens een driver vinden. Wie weet raad? groeten opajopie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Laat windows 7 het apparaat zoeken. Hij gaf aan geen besturingsapparaat/driver geïnstalleerd en laat W7 daarna op de cd een besturingsprogramma/driver zoeken. Dat werd gevonden en daardoor heb ik de Prolectrix scanner aan de praat gekregen. Bij "normaal" installeren lukte het niet de scanner te laten werken. Via internet, of via de fabrikant heb ik verder niets kunnen vinden.

aangepast door Karveel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal, De scanner is bekend onder vele handelsnamen. Ik heb er zeker 5 gevinden, maar uiteindelijk is het hetzelkfde apparaat. OVT maakt de lenzen maar heeft geen goede drivers voor win 7 op hun site staan.

Ik kwam op www.unovia.net omdat zij dezelfde scanner onde rhn naam verkopen en onder hulp kun je bij installatieproblemen een driver vinden die werkt. Doe precies wat er staat en je krijgt hem aan de praat.

Ik scan gewoon in via picasa 3. Kies OVT scanner bij importeren.

Als je via Arcsoft scant is mijn ervaring dat de scans donker worden en de belichting moeilijk aan te passen is. Via Picasa gaat dat een stuk beter. Ik heb er al een aantal ritsen dias opzitten.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.