Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


- - - - -

email verzenden in windows live mail lukt niet


  • Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp

#1 Guest_ria faasse_*

Guest_ria faasse_*
  • Gasten

Geplaatst 16 december 2009 - 22:50


Hallo,

Ik heb op mijn laptop windows vista en heb windows live mail.
Nu kan ik wel email ontvangen ,maar niet verzenden, ook niet met de hulp van de helpdesk.
Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Ria Faasse.

#2 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27411 berichten

Geplaatst 17 december 2009 - 03:16

Wie is uw provider of wou je hotmail ontvangen of zo?

#3 Guest_ria faasse_*

Guest_ria faasse_*
  • Gasten

Geplaatst 17 december 2009 - 07:06

de provider is alice

#4 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27411 berichten

Geplaatst 17 december 2009 - 08:52

Ik ben een beetje verrast van de poort die je moet gebruiken:
Zie onderstaand tekening dus poort 587:

Bijgevoegde Thumbnails

  • Alice_winmail010.jpg


#5 Guest_ria faasse_*

Guest_ria faasse_*
  • Gasten

Geplaatst 17 december 2009 - 09:50

Hallo,
Dat vond ik ook al vreemd, maar ook al typ je de poort op deze manier in, dan werkt het ook niet en het gekke is dat ik met de helpdesk heb gebeld en zij het zelf ook niet wisten, had alles gedaan zoals zij het opnoemde.

Groetjes Ria

#6 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27411 berichten

Geplaatst 17 december 2009 - 09:56

Bij sommige router moet je voor email aanpassen doen want standaard is poort 25 voor uitgaande mail.

#7 Guest_ria faasse_*

Guest_ria faasse_*
  • Gasten

Geplaatst 17 december 2009 - 11:00

Hallo,

Of hij nu op 25 of 578 staat, de mails kunnen niet verzonden worden. smtp staat ook goed, dus dat is het ook niet.

Groetjes ria

#8 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27411 berichten

Geplaatst 17 december 2009 - 11:26

Kijk eens of uw firewall dat niet tegenhoudt.

#9 Guest_ria faasse_*

Guest_ria faasse_*
  • Gasten

Geplaatst 17 december 2009 - 12:06

Heb de firewall uitgeschakeld, zelfs norton eraf gehaald, maar ook dat werkte niet.
Gr.Ria

#10 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27411 berichten

Geplaatst 18 december 2009 - 07:07

Welke router hebt je?

#11 Guest_ria faasse_*

Guest_ria faasse_*
  • Gasten

Geplaatst 18 december 2009 - 07:53

Hallo,
Op het ogenblik zit alles op een gewone pc, maar ook daar werkt het niet op.
Het is gewoon frustrerend.

Gr. Ria

#12 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27411 berichten

Geplaatst 19 december 2009 - 08:46

Hebt je SMTP (uitgaande mail) dit zo gezet: out.alice.nl
Poort = 25 (587 is als je via andere provider mail wilt verzenden)

Op het tabblad Server voor uitgaande e-mail vinkt u vervolgens aan Voor de server voor uitgaande e-mail(SMTP) is verificatie vereist. Zet hierna een vinkje bij Dezelfde instellingen gebruiken als voor de inkomende e-mail en klik op OK.

De tweede deel moet je wat aanpassen omdat je windows mail gebruikt. In Windows 7 wordt die niet standaard geinstalleerd.
Als het niet gaat dan zal ik wel windows mail downloaden.

Bewerkt door stegisoft, 19 december 2009 - 08:52.


#13 Guest_ria faasse_*

Guest_ria faasse_*
  • Gasten

Geplaatst 19 december 2009 - 08:53

Ja, heb ik allemaal zo staan. heb ook dit zo gedaan met de helpdesk van alice. is om gek van te worden.
Gr. Ria

#14 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27411 berichten

Geplaatst 19 december 2009 - 09:35

Geef die een foutmelding?

#15 Guest_ria faasse_*

Guest_ria faasse_*
  • Gasten

Geplaatst 19 december 2009 - 09:47

ja sock 160 en foutmelding 0x800CCCoe maar soms ook f aan het eind. dat moet dan eigenlijk aan de smpt liggen, maar die staat goed volgens de server. en volgens hun site. heb het account al tig keren verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar niks helpt.

Gr. Ria

#16 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27411 berichten

Geplaatst 19 december 2009 - 09:57

Je hebt norton verwijdert.
Doe het met deze tools zodat alle resten verwijdert wordt.
Het schijnt dat sommige antivirussen probleem hebben met Windows mail.

#17 Guest_ria faasse_*

Guest_ria faasse_*
  • Gasten

Geplaatst 19 december 2009 - 10:05

heb de norton verwijderingstool erop gezet, heb zelfs het scannen van de mails eruit gehaald en nu bij haar microsoft essentials erop gezet, maar ook dat was het niet

#18 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27411 berichten

Geplaatst 20 december 2009 - 10:19

  • U kunt Windows Mail als volgt openen: klik op de knop StartGeplaatste Afbeelding, klik op Alle programma's en klik vervolgens op Windows Mail.
  • Klik op Accounts in het menu Extra.
  • Klik onder E-mail uw e‑mailaccount en klik vervolgens op Eigenschappen.
  • Klik op de tab Servers en geef vervolgens de nieuwe e-mailserver op in het vak Uitgaande e-mail (SMTP).
  • Als voor de nieuwe server voor uitgaande e-mail verificatie vereist is, schakelt u onder Server voor uitgaande e-mail het selectievakje Voor deze server is verificatie vereist in.
  • Klik op Instellingen, klik op Aanmelden met en geef vervolgens de gebruikersnaam en het wachtwoord van de server voor uitgaande e-mail op
Als dat niet lukt dan probeer je Voor deze server is verificatie vereist uit te zetten.

Bewerkt door stegisoft, 20 december 2009 - 10:21.


#19 Guest_ria faasse_*

Guest_ria faasse_*
  • Gasten

Geplaatst 20 december 2009 - 10:42

Helaas heb ik allemaal al reeds gedaan, heb alleen nog één optie, moet ik nog bij haar proberen en dat is bij programma's kijken bij internetexploirer of daar windows mail staat vermeld, hoop dat dat de reden is, maar weet het nog niet.

Gr Ria




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!