Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

mail probleem


  • Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp

#1 jeffy

jeffy

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 24 december 2009 - 16:47


Er is een mail adres waar ik steeds een foutmelding krijg dat de mail niet kan afgeleverd worden.Wel ontvang ik van deze persoon geregeld mails.En heb ik het mailadres al toegevoegd aan mijn adressen bestand.de return geeft aan dat ik voor verdere asisstensie aan de 'postmaster' moet zenden. wat is de 'postmaster' ????? het bericht dat ik terugkrijg is MAILER_DAEMON (Belgacom Mail Delivery System) met onderwerp Undilivired Mail host 023
hoe kan ik dit oplossen ?
Alvast bedankt
Groeten
jeffy

#2 Jürgen

Jürgen

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 3771 berichten

Geplaatst 24 december 2009 - 17:02

Welk e-mailprogramma?

Heeft hij bij andere personen ook nog problemen met het ontvangen van mails? Want dan ligt het probleem bij hem.

#3 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 25 december 2009 - 09:14

Meestal krijg daarbij toch een opgave van de reden dat de mail niet afgeleverd kan worden.
Kan je de volledige tekst van dei mailer deamon eens posten? Je mag er natuurlijk de prive gegevens uithalen als je wil.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#4 dikken

dikken

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 708 berichten

Geplaatst 25 december 2009 - 09:34

Als die persoon in zijn mailprogamma het verkeerde mailadres ingevoerd heeft, zal je steeds je mails terugkrijgen natuurlijk.

groeten, Bart
[SIGPIC][/SIGPIC]

Even iets anders...
Bekijk mijn hobby op:
users.telenet.be/lambertbart

#5 jeffy

jeffy

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 25 december 2009 - 10:53

ik ga proberen het volledige verslag hierbij tevoegen: This is the mail system at host maildelivery023.isp.belgacom.be.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<covado@skynet.be>: host 127.0.0.1[127.0.0.1] said: 552 5.2.2 [MDA 1.3.0-14968]
Delivery failed for <covado@skynet.be> : User's mailbox quota exceeded (in
reply to end of DATA command)



Received: from mailgate011.isp.belgacom.be (mailgate011.isp.belgacom.be [195.238.6.4])
by maildelivery023.isp.belgacom.be (Postfix) with ESMTP id 720455C80A2
for <covado@skynet.be>; Thu, 24 Dec 2009 15:07:12 +0100 (CET)
Authentication-Results: in.mx.skynet.be; dkim=neutral (message not signed) header.i=none
Received: from jacques.telenet-ops.be ([195.130.132.50])
by in.mx.skynet.be with ESMTP; 24 Dec 2009 15:07:09 +0100
Received: from JEF ([94.224.43.20])
by jacques.telenet-ops.be with bizsmtp
id M24b1d0010S6lW60J24bEw; Thu, 24 Dec 2009 15:07:07 +0100
Message-ID: <EBC77B7216CB4C36985BE9C25809EA40@JEF>
From: "Jef Van Dooren" <j.van.dooren@telenet.be>
To: <Undisclosed-Recipient:;>
Subject: Hipopotamo.
Date: Thu, 24 Dec 2009 15:04:23 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="----=_NextPart_000_000E_01CA84AA.608F9610"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Antivirus: avast! (VPS 091224-0, 24/12/2009), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean

#6 Jürgen

Jürgen

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 3771 berichten

Geplaatst 25 december 2009 - 11:05

Delivery failed for <covado@skynet.be> : User's mailbox quota exceeded (in
reply to end of DATA command)


Inbox van ontvanger staat vol?

#7 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 26 december 2009 - 07:23

Inderdaad. De mailbox van de ontvanger zit vol.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#8 leeuwerik

leeuwerik

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 09 maart 2010 - 18:02



Er is een mail adres waar ik steeds een foutmelding krijg dat de mail niet kan afgeleverd worden.Wel ontvang ik van deze persoon geregeld mails.En heb ik het mailadres al toegevoegd aan mijn adressen bestand.de return geeft aan dat ik voor verdere asisstensie aan de 'postmaster' moet zenden. wat is de 'postmaster' ????? het bericht dat ik terugkrijg is MAILER_DAEMON (Belgacom Mail Delivery System) met onderwerp Undilivired Mail host 023
hoe kan ik dit oplossen ?
Alvast bedankt
Groeten
jeffy


Zelfde probleemals jeffy : wat is de oplossing
Groeten
leeuwerik

#9 Jürgen

Jürgen

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 3771 berichten

Geplaatst 09 maart 2010 - 18:05

Dezelfde oplossing als Jeffy: inbox van de ontvanger staat vol.

#10 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 10 maart 2010 - 04:56

De oplossing: de ontvanger via een ander kanaal dan mail contacteren en hem verwittigen dat zijn mailbox vol zit.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#11 leeuwerik

leeuwerik

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 11 maart 2010 - 18:21

Zelfde probleemals jeffy : wat is de oplossing
Groeten
leeuwerik

Op een mail-adres @belgacom.net antwoord het mailsystem
User unknown ( in reply to RCPT TO command )
* Het is dus geen probleem mailbox vol
* het betreffende mail adres ontvangt wel mails van anderen
* een reply verzonden op een bericht van betrokkene wordt
niet afgeleverd ( could not be delevered to one or more recipients )
* betrokkene heeft wel een tweede adres @scarlet.be
* en een derde adres @telenet.be
* eigenaardig : betrokken mailadres is verdwenen uit mijn contactpersonen lijst, ik moest het terug invoeren.
Belgacom moet toch hiervan de oorzaak kennen : waar kan ik terecht
bij Belgacom ?

#12 Jürgen

Jürgen

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 3771 berichten

Geplaatst 11 maart 2010 - 20:17

Hier staan de nodige contactgegevens.

Als je "user not known" te zien krijgt wil dat zeggen dat het e-mailadres niet bestaat of fout is. Kloppen alle gegevens?




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!