Ga naar inhoud

kan harde schijf niet vinden


RmB007

Aanbevolen berichten

de ene dag werkt alles perfect

de volgende start xp niet meer op

heb toen de xp schijf er in gedaan toen gaf ie aan

kan harde schijf niet vinden

dacht dat de harde schijf kapot was

dus een andere gehaald

gaf weer hetzelfde aan

dus daar ligt het niet aan

nu weet ik het niet meer

nog opties ????

alvast bedankt

groeten Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ene dag werkt alles perfect

de volgende start xp niet meer op

heb toen de xp schijf er in gedaan toen gaf ie aan

kan harde schijf niet vinden

dacht dat de harde schijf kapot was

dus een andere gehaald

gaf weer hetzelfde aan

dus daar ligt het niet aan

nu weet ik het niet meer

nog opties ????

alvast bedankt

groeten Rene

Heb je de HDD wel juist geconfigureerd in het BIOS? Dit klinkt namelijk heel vreemd. Veel HDD schijven doen dit automatisch maar nog lang niet allemaal die moet je nog handmatig invoeren. Kom dit namelijk geregeld tegen op mijn werk.

Ik vergat erbij te vermelden dat ook je interne batterij defect kan zijn. Hierdoor is deze niet meer in staat om alles te onthouden in het cache/geheugen. De batterij kan gewoon op zijn (meestal na een jaar of 10) maar ook diverse stroomstoringen kunnen hier de oorzaak van zijn. meestal is deze batterij van het type CR2032. Dit even zodat je makelijker voor een ander kunt kijken indien nodig. Maar let wel op neem niet automatisch aan dit dit ook jou type batterij is.

aangepast door Charlier300
aanvulling op mijn post.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de HDD wel juist geconfigureerd in het BIOS? Dit klinkt namelijk heel vreemd. Veel HDD schijven doen dit automatisch maar nog lang niet allemaal die moet je nog handmatig invoeren. Kom dit namelijk geregeld tegen op mijn werk.

Ik vergat erbij te vermelden dat ook je interne batterij defect kan zijn. Hierdoor is deze niet meer in staat om alles te onthouden in het cache/geheugen. De batterij kan gewoon op zijn (meestal na een jaar of 10) maar ook diverse stroomstoringen kunnen hier de oorzaak van zijn. meestal is deze batterij van het type CR2032. Dit even zodat je makelijker voor een ander kunt kijken indien nodig. Maar let wel op neem niet automatisch aan dit dit ook jou type batterij is.

in de BIOS komen is moeilijk omdat ie sind kort alleen maar een grijze streep in beeld zit met opstarten ipv text volgens mij was er een bepaalde toets die je moest inhouden bij opstarten om er in te komen of niet ?nouja ik ga nog vanalles proberen in ieder geval bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.