Ga naar inhoud

De verbinding werd geherinitialiseerd


ginobili

Aanbevolen berichten

Hey beste mensen,

Ik heb 2 jaar met een HP pavilion gewerkt op een draadloos netwerk en dat zonder problemen. Sinds kort heb ik nu een Packard Bell easynote LJ65.

Na opstarten van de laptop kan ik steeds enkele minuten surfen vooraleer alles lijkt vast te lopen. Na een tijdje kan ik geen site meer bezoeken en krijg ik steeds de melding:

"de verbinding werd geherinitialiseerd"

Als ik mijn oude laptop opstart, kan ik op die laptop wel probleemloos surfen. Ik vermoed dat er dus een probleem is met mijn nieuwe laptop, maar wat?

Wat ik gevonden heb om het te verhelpen (want ik ben een aardige leek) is dat als ik de wifi kaart bij apparaatbeheer uitschakel en weer inschakel (tot soms 3 maal toe) ik nadien wel de hele tijd kan surfen. Vreemd lijkt me dit ! Natuurlijk, als ik even wegga (screensaver) of ik sluit even af heb ik opnieuw hetzelfde probleem.

Aan wat ligt dit denken jullie ?

THX !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er zijn meerdere netwerken beschikbaar, maar hij is wel duidelijk met het mijne verbonden. Het lukt dus alleen met 3 tot 4 keer via apparaatbeheer de wifi uit en in te schakelen. Geen pretje als je net aan het chatten bent of snel aan de slag wilt. Echt bizar... niemand ervaring met deze melding of situatie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik nu op netwerkverbinding beheren.

Dubbelklik nu op draadloos verbinding

Klik op eigenschappen van draadloos netwerk

Daar staat het.

Standaard is dit:

Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is.

De rest moet uitgevinkt zijn.

Voor vista moet je dit wel zo instellen:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar heb ik ook al eens aan gedacht. Er staat zowel op accu als op nestroom, maximale prestatie. Dus daar ligt het niet aan denk ik? Het is wel zo dat ik steeds opnieuw de kaart moet uit- en inschakelen na even niet op de pc te hebben gewerkt... of bij het opstarten. Wat ik ook soms voorheb: als ik via http://192.168... de eigenschappen van de router bekijk, dan zie ik soms de instellingen van mijn vorig internetabonnement. Dus vb spbx@xtremeadsl.be terwijl ik nu adsl van belgacom heb.

aangepast door ginobili
-
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.