Ga naar inhoud

Traagheid Windows 7


hugobetty

Aanbevolen berichten

Hello,

Ik ben overgeschakeld sedert 2 dagen vanWwindows Vista naar Windows 7 in de hoop dat alles vlugger zou gaan. Het opstarten duurt nog langer dan ervoor en de programma's draaien ook trager.

Mijn processor is een Intel core 2 duo T 9400 2.53GHZ met een 4Gb ram geheugen en een 32 bit systeem

Wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je een volledig nieuwe installatie uitgevoert of een update ?

ik het ervaren dat als je update van vista naar Windows 7 de computer onverbeterlijk traag gaat.

wanneer je een volledig nieuwe installatie uitvoert kan je kiezen voor backups te maken en opte slaan als windows.old (een map op je C: schijf)

bij deze backups is het best alles te verplaatsen naar een nieuwe plaats vb: naar je documenten en dan alles te verwijderen.

omdat er nog veel programfiles opgeslagen zijn in de backups en bij het opstarten controleerd windows die ook nog eens.

het is ook een feit dat windows 7 meer ram-geheugen vraagt en werkt dus trager voor calculatie programma's.

ik hoop dat dit een beetje helpt.

grtn snej

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan je windows 7 cd er nog eens insteken en een volledig nieuwe installatie kiezen. indien je nog bestanden wil bewaren kan je de backups maken en duurt de installatie iets langer (om de backups te maken).

maar het resultaat is een snellere computer.

je zal dus wel alle programma's moeten herinstalleren. dit is een nadeel aan volledig nieuwe installatie.

denk er ook aan de windows updates te doen als deze beschikbaar zijn. dit bevorderd de snelheid ook op langer termijn.

grtn snej

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.