Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

- - - - -

LNK bestand

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
4 reacties op dit onderwerp

#1 Guest_wesseloost_*

Guest_wesseloost_*
  • Gasten

Geplaatst 24 januari 2010 - 15:39

ik wilde een bestand openen wat Windows niet herkende mbv openen met.. en gaf aan: office word. Echter: aangevinkt stond dat alle dezelfde soort programma's daarmee geopend moesten worden. Nu wordt de hele computer met deze bestanden geopend, ze zijn allemaal omgezet in zgn LNK bestanden en ik krijg het niet teruggezet. Ook systeemherstel opent in office word en is niet te lezen. Wie kan mij helpen? Als ik opnieuw openen met... doe, staat er niets tussen wat geschikt lijkt. Er staan pictogrammen op het bureaublad naar documenten, kan ze op deze manier ook niet meer openen..:pcguru: wie weet de oplossing?

#2 popipipo

popipipo

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 184 berichten

Geplaatst 24 januari 2010 - 22:28

Ga in een willekeurige map staan en dan:

extra
mapopties
bestandtypes.

Zoek daar de extensie van het bestand en verwijder deze uit de lijst.
Zowerkt het tenminste bij windows XP
Windows 7 ken ik niet maar zal denk ik op gelijke wijze gebeuren??
Gr Willem

Bewerkt door popipipo, 24 januari 2010 - 22:30.
W xp W7

#3 Guest_wesseloost_*

Guest_wesseloost_*
  • Gasten

Geplaatst 24 januari 2010 - 23:21

Dank je wel voor je reactie. Het probleem is echter, dat de map geopend wordt in Word, dus dan heb ik niet de keuze uit mapopties. Ook de optie openen met... geeft geen juist bestand, het zou iets moeten zijn als 'bestandsmap', maar die optie is er niet. Ook moet ik op jouw manier de hele computer langs om alle mappen om te zetten. Misschien heb je een andere optie?

#4 popipipo

popipipo

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 184 berichten

Geplaatst 25 januari 2010 - 00:38

Misschien heb je een andere optie?

Kun je dan via configuratie menu naar de mapopties gaan?

Gr Willem

#5 Guest_wesseloost_*

Guest_wesseloost_*
  • Gasten

Geplaatst 25 januari 2010 - 19:30

toch een manier gevonden om systeemherstel te openen en daarmee het probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken allemaal!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!