Ga naar inhoud

LNK bestand


Gast wesseloost

Aanbevolen berichten

Gast wesseloost

ik wilde een bestand openen wat Windows niet herkende mbv openen met.. en gaf aan: office word. Echter: aangevinkt stond dat alle dezelfde soort programma's daarmee geopend moesten worden. Nu wordt de hele computer met deze bestanden geopend, ze zijn allemaal omgezet in zgn LNK bestanden en ik krijg het niet teruggezet. Ook systeemherstel opent in office word en is niet te lezen. Wie kan mij helpen? Als ik opnieuw openen met... doe, staat er niets tussen wat geschikt lijkt. Er staan pictogrammen op het bureaublad naar documenten, kan ze op deze manier ook niet meer openen..:pcguru: wie weet de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga in een willekeurige map staan en dan:

extra

mapopties

bestandtypes.

Zoek daar de extensie van het bestand en verwijder deze uit de lijst.

Zowerkt het tenminste bij windows XP

Windows 7 ken ik niet maar zal denk ik op gelijke wijze gebeuren??

Gr Willem

aangepast door popipipo
W xp W7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wesseloost

Dank je wel voor je reactie. Het probleem is echter, dat de map geopend wordt in Word, dus dan heb ik niet de keuze uit mapopties. Ook de optie openen met... geeft geen juist bestand, het zou iets moeten zijn als 'bestandsmap', maar die optie is er niet. Ook moet ik op jouw manier de hele computer langs om alle mappen om te zetten. Misschien heb je een andere optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.