Ga naar inhoud

Windows en Pinacle zien DVD brander niet meer.


Qompaqniet

Aanbevolen berichten

Wilde net in Pinacle een dvd branden, alleen de brander word niet meer gezien. In Windows in de lijst met drives, hd, floppy en DVD drives komen deze laatste niet meer voor.

Pc opnieuw opgestrart, in bios zie ik ze nog

in het overzicht van hardware komen ze ook niet voor en ook bij zoeken naar nieuwe hardware worden ze niet gevonden. (heb al jaren twee branders in pc)

Wie helpt????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Configuratiescherm, Apparaatbeheer en delete de twee DVD drives (selecteren en op DELETE toets drukken).

Start vervolgens de pc opnieuw op, de drives worden normaal automatisch door Windows herkend.

Joke

Edit: Sorry, je ziet in Apparaatbeheer geen DVD drives?

De kast open maken en de drives afkloppelen en zo de pc opstarten. Nu ben je zeker dat ook Windows weet dat er geen DVD/CD drives in je pc zitten. Dan de pc uitzetten en de kast opennen. De drives terug aankoppelen en de pc opnieuw opstarten.

aangepast door joke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een beetje te voorbarig geweest. het herstarten heb ik niet gedaan.

Uit nijd, of is het neit, heb ik Pinacle verwijderd en toen waren de drives weer te zien en te gebruiken. Film is inmiddels gebrand en het werkt

Ga als ik tijd heb Pinacle weer installeren en het op bovenstaande manier proberen.

Zal de vraag nog bij multimedia stellen misschien zijn er meer mensen met het probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou te maken hebben met Upper en Lower filters.

Voer onderstaande eens uit en kijk dan eens of het probleem is opgelost.

1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.

2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.

3. Klik op de volgende registersubsleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}

4. Open het menu Bestand en klik op Exporteren.

5. Typ opgeslagensleutel in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.

6. Klik op Upperfilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.

7. Klik op LowerFilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.

8. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patch 10.8 64 bits Vistaversie geinstalleerd en alles werk naar behoren.

Dank aan allen voor de suggesties.

Het werkt toch niet helemaal.

Branders werken onder windows, dit is geen probleem.

Echter van uit Pinnacle is niet te branden.

Heb beide branders los gehad, en weer geinstalleerd, dit zonder resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.