Ga naar inhoud

Windows start niet, exe.bestand zoek


esteban²

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk niet onbekend :

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:

<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe.

Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw

Het is een labtop van iemand anders, met Windows XP. Noch zij, noch ik hebben daar een installatie-disc van. Ooit heb ik nog zo'n missing exe-bestand gehad, toen kon ik het zonder die XP-CDrom oplossen via een USB-stick met dank aan helpfora. Dat moet in dit geval opnieuw mogelijk zijn, dacht ik zo ... Ik kan me alleen niet meer herinneren hoe dat precies te werk ging.

Alvast bedankt!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal deze losse herstelconsole eens op en kijk of het daar wel mee lukt.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

1 - Doe de Windows XP cd-rom in de drive.

2 - Start de pc opnieuw op. Druk een willekeurige toets in om op te starten vanaf de cd-rom zodra daarom gevraagd wordt.

3 - Kies nu in het Setup-menu R om de Recovery Console te starten.

4 - Selecteer het besturingssysteem dat hersteld moet worden en voer het administrator wachtwoord in.

5 - Typ (of kopieer en plak):

expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32

en druk op ENTER.

Tussen _ en c is een spatie !

Gebruikt je cd-rom station een andere stationsletter verander d: dan in die letter.

6 - Er wordt gevraagd of je het huidige bestand wilt overschrijven. Typ J en druk op ENTER.

7 - Typ exit en druk op ENTER om opnieuw op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weet hoe je een usb-stick opstartbaar kan maken dan kan je de eerst uitpakken met Winrar en op usb-stick zetten.

Nota: ik heb betalende versie winrar en het kan zijn dat je bij free geen iso bestand kan uitpakken.

Waarom zet geen dvdrom die amper 20 euro kost niet in de computer of eventueel externe dvdrom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nota: ik heb betalende versie winrar en het kan zijn dat je bij free geen iso bestand kan uitpakken.

Ik heb de gratis versie, maar het uitpakken was geen probleem.

Betreffende DVDrom : Wat bedoel je precies?

Wrong!

Het iso bestand moet je op cd branden en dan moet je de pc opstarten vanaf de cd.

Het is me niet meteen duidelijk wát ik precies op CD moet branden, gewoon het mapje dat je na het uitpakken kan terugvinden?

Is het eventueel mogelijk een stap-voor-stap uitleg te krijgen? Rekening houdend met : Géén XP-CDRom beschikbaar.

aangepast door esteban²
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met externe dvdrom bedoeld ik met deze

Je kan de externe dvdrom writer aansluiten op een usb poort.

Als je Nero hebt dan zo:

Open Nero en kies voor burning rom

Kies CD(iso) of DVD(iso)

Zoek aan de rechterkant de iso bestand en sleep het in de linkervak.

Dan branden.

Usb-stick bootable maken is een stuk moeilijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.