Ga naar inhoud

Slechte installatie Windows XP?


Gast Timmers

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ben gisterenavond aan de slag gegaan. CD in de pc gestoken en heb dan toch gekozen om de bestaande partities te behouden. Heb dus enkel de C-schijf geformateerd. Alleen bleef die toen steken op 12% (25 minuten lang). Ik heb de stekker uitgetrokken en opnieuw begonnen (frustratie!!! ;-) ). Deze keer heb ik de optie 'snel formateren' gekozen, dat werkte inderdaad een stuk sneller en na 5 minuten begon windows te installeren. Ondertussen heb ik SP2 ook geinstalleerd. Nog geen verder windows updates binnengehaald...

Nu heb ik een paar eigenaardigheden opgemerkt die ik voordien niet had:

1. Ik heb de laatste nieuwe driver voor m'n videokaart (Geforce 4 MX 460) gedownload, nl. 93.71_forceware_winxp2k_english_whql.exe. Ik heb al 2 maal proberen te installeren en telkens start windows halverwege de installatie opnieuw op en krijg ik een melding dat een ernstige fout zich heeft voorgedaan. Doe ik iets verkeerd?

2. Ik heb bij de installatie van windowsbij de landinstellingen gekozen voor Nederlands(België) (bij standaarden en notaties) en België (bij locatie). Maar de pc start op als qwerty ipv azerty. En om een of andere reden moet ik regelmatig de Num Lock regelmatig opnieuw indrukken. Kan ik dit verhelpen?

3. Op m'n bureaublad staat enkele het prullenbakicoon, vroeger had ik daar ook nog 'deze computer' , 'netwerklocaties'.... staan. Hoe kan ik die erop toveren?

4. Als ik via start op 'uitschakelen' klik had ik vroeger de keuze tussen 'Standby' 'Uitschakelen' en 'Opnieuw opstarten'. Maar nu is de 'Standby' optie grijzig en kan ik dit niet meer selecteren. Hoe komt dit?

Kan iemand me helpen? Zijn het kleine kwaaltjes of vermeoden jullie dat het formateren/installeren niet goed is gebeurd???

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

op een paar vragen kan ik wel antwoord geven.

1. weet ik niet. ik heb geen Gforce

2. azerty en qwerty moet te veranderen zijn door de control en de shift teglijk in te drukken dan moet hij weer overspringen

de num lock kan je weer terug aanzetten in je BIOS dan moet je ergens zoeken naar: "boot up NUM lock status" die moet op "ON" staan. staat deze al op "ON" dan komt het misschien omdat hij tijdens opstart drivers aan het zoeken is en dan slaat hij die stap van in je BIOS over

3. rechtermuisknop op je bureaublad -->eigenschappen-->bureaublad--> bureaublad aanpassen--> vinkjes aanzetten voor de mapjes die wilt zien op je bureaublad

4. dat komt waarschijnlijk of of dat er updates zijn om te installeren (dit had ik ook) of omdat je je OS op een SATA hdd heb opgeslagen. en er is nog een reden maar dat weet ik niet ik kon mijn pc ook niet op standby zetten dat vond ik ook al vreemd. maar ik heb er mee leren leven :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eerst eens alle drivers van uw moederbord te installeren (de reden dat hij niet meer op standby wil is hiermee ook opgelost normaal)

van qwerty naar azert is ook te permanent te veranderen, daar kunt u hier een tutorial over vinden.

deze computer en netwerklocaties kunt u heel makkelijk daar krijgen.

druk op start en versleep de icoontjes naar uw bureaublad en wijzig de naam als deze u niet aanstaan.

Mv.Gr.

Yannick

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal staan deze icoontjes altijd standaard op je bureaublad maar deze zijn na installatie van XP pro verborgen en dit moet ingeschakeld worden via bureuablad aanpassen.

anders krijg je deze computer wel op je bureaublad maar wordt het een snelkoppeling naar deze computer.

en als je dan rechtermuisknop op deze computer doet en je doet eigenschappen kom je in het menutje waar je de snelkoppeling naar toe kan verwijzen. normaal als je rechtermuisknop doet en eigenschappen kom je in systeemeigenschappen terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even aanvullen:

dit zijn de drivers die ik vond voor uw grafische kaart: http://www.treiberupdate.de/treiber-download/z-dltreiber/download_treiber_999.php?load=19308&extern=1&vendor=nVidia&sys=WindowsXP

Om uw toetsenbord juist in te stellen gaat u als volgt te werk:

  1. Ga naar start, kies configuratiescherm
  2. kies links 'klassieke weergave', kies dan Landinstelingen
  3. ga naar het tabblad Talen en klik op details
  4. de standaardinvoertaal moet staan op Nederlands (België) - Belgisch (punt)
  5. Wanneer dit nog niet zo staat kies je toevoegen. bij invoertaal kies je nederlands (België) en bij Toetsenbordindeling kies je Belgisch (punt). kies ok
  6. kijk nu of de standaardtaal op nederlands (België) staat. herstart hierna je pc

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.