Ga naar inhoud

CPU continue op 100 procent


Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zit al een tijdje met een probleem, het is namelijk dat mijn CPU continue 100 procent aangeeft. Systeeminfo;

• Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 7 Ultimate

• Versie 6.1.7600 Build 7600

• Systeemtype Op x64-gebaseerde PC

• Processor Intel® Core i5 CPU 750 @ 2.67GHz, 2668 MHz, 4

core('s), 4 logische processor(s)

• Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 8,00 GB

• Beschikbaar fysiek geheugen 6,15 GB

• Totaal virtueel geheugen 16,0 GB

• Ruimte voor wisselbestand 7,99 GB

attachment.php?attachmentid=4739&stc=1&d=1273316268

Ondanks er enkele processen draaien weergeeft hij in processor gebruik 100 procent, en effectief 23 procent. Ook bij taakbeheer en dan processor geven ze alle 4 100 procent aan. Waar kan dit aan liggen?

Ik heb McAfee als virusscanner, om te kijken of het hier aan lag heb ik dit programma verwijdert maar het probleem was er niet mee opgelost. Daarnaast heb ik alles in MSconfig aan programma's buiten windows, skype en McAfee uit gezet.

Van alles geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen. Wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen?

post-19269-1417704016,6097_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ook even checken of bij het menu-onderdeel Beeld, de Bijwerksnelheid niet op onderbroken staat.

Staat op standaard.

---------- Post toegevoegd om 15:46 ---------- Vorige post was om 15:41 ----------

Ook aanklikken dat de perocessen van alle gebruikers moeten getoont worden.

Je kan ook sorteren door op de hoofding van de kolom te klikken.

Klik op "processor" tot de processen die het meest CPU gebruiken bovenaan staan.

Ik gebruik maar 1 gebruiker op mijn computer. En er draait geen proces dat meer dan 4 procent van mijn processoren vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

attachment.php?attachmentid=4750&stc=1&d=1273413394

4 fahcore programma's bovenin, even gegoogled;

Fahcore_78.exe is inderdaad een onderdeel van Folding at home. Doe er zelf namelijk aan mee.

Waarschijnlijk heeft 1 van je vrienden of kennisen dit programma op je computer geistalleerd.

Omdit programma te verwijderen moet je het bestand: FAH502-Console.exe opzoeken en dat delieten.. Dit is het programma dat de Fahcore_78.exe laat draaien.

FAH502-Console.exe staat ook in je taakbeheer als je daar kijkt. Als je deze afsluit zie je dat de Fahcore_78 zich ook uit eindelijk zal afsluiten.

Wel belangrijk om te vermelden, vind ik persoonlijk, dat dit programma onderzoek doet naar eiwitten zoals Soultaker had vermeld. Voor mij is dit een reden om het programma te laten staan.

voor meer informatie: Folding@home by Tootoo

Ik heb "fahcore" in mijn computer gezocht en al deze toepassingen verwijderd met het volgende plaatje als gevolg. Processoren weer terug naar 0%.

attachment.php?attachmentid=4751&stc=1&d=1273413882

Thanks allemaal, het is nu opgelost! :-)

post-19269-1417704016,8823_thumb.jpg

post-19269-1417704017,7727_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even een opmerking.

Folding@home - Wikipedia

Bij de installatie van de toepassing verklaart de gebruiker zich akkoord met de voorwaarden en weet hij dus dat deze toepassing op de achtergrond van zijn systeem zal draaien met de "overschot" van de cpu, ttz de "niet actieve systeemprocessen" met als gevolg dat de cpu constant aan 100% zal belast worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.