Ga naar inhoud

PC/Voeding start niet op


henridelange

Aanbevolen berichten

PC/Voeding start niet op

Hallo,

Mijn oude systeem deed raar ik kreeg telkens een blauwbeeld van windows en op een gegeven moment deed de pc in zijn geheel niks meer.

De voeding ging ook niet aan. Dus heb ik een voeding van de winkel geleend en deze getest en er gebeurde nog steeds niks.

Nu heb ik een nieuw moederbord van AOPEN AX45-533 U2 met een intel celleron 2.3Ghz er 1GB DDR mem. Deze heb ik aangesloten.

Nu brand de standby lamp van het moederbord wel maar de voeding gaat niet aan... houd ik de aan en uit knop ingedruk gaat de ven van de voeding wel draaien en de ven van de cpu ook maar opstarten niet... koppel ik de 4polige stekker van de voeding los van het moederbord en druk op start dan gaat de voeding wel aan en de ven van de cpu ook alleen hij happert telkens en het systeem start niet op?? de voeding is 300watt dus lijkt me wel genoeg.

het frontpanel aangesloten volgens aansluitschema.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn want ik kom er niet meer uit...

ligt het aan de voeding? of kan de aan uit schakelaar kapot zijn?

heb de cpu gecheckt of die goed in de socket zit en die zit goed.

wat zo raar is dat de standby lamp van met moederbord wel brand dus dan is er wel stroom...

wie o wie heeft er een idee

gr. henri

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.