Ga naar inhoud

geen verbinding met de externe host, Primaire DNS-server


Aanbevolen berichten

Bij netwerkverbindingen staat er "enkel lokaal", maar hij vindt wel degelijk een signaal want draadloos geeft in balkjes weer dat er een sterk signaal is.

Ik heb de cmd opdracht tracert ingegeven en raak dus niet verder dan 1 hop. Het Belgacom abbonement is niet vervallen want al de andere pc's van het netwerk hebben nog wel internet (wat ik misschien wel eerder moet vermelden :-))

Microsoft Windows [versie 6.0.6000]

Copyright © 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Dries>tracert 209.85.229.136

Traceren van de route naar 209.85.229.136 via maximaal 30 hops

1 12 ms 2 ms 6 ms 192.168.1.1

2 * * * Time-out bij opdracht.

3 * * * Time-out bij opdracht.

4 * * * Time-out bij opdracht.

5 * * * Time-out bij opdracht.

6 * * * Time-out bij opdracht.

7 * * * Time-out bij opdracht.

8 * * * Time-out bij opdracht.

9 * * * Time-out bij opdracht.

10 * * * Time-out bij opdracht.

11 * * * Time-out bij opdracht.

12 * * * Time-out bij opdracht.

13 * *

...

Kan het misschien ook gaan om een (systeem)fout in mijn computer zelf, of dat er iets bepaald verkeerd ingesteld staat?

Groetjes Dries

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het Belgacom abbonement is niet vervallen want al de andere pc's van het netwerk hebben nog wel internet

Heb je in de router de Mac filter geactiveerd?

Voeg het Fysiek adres van de draadloze kaart toe aan de lijst van draadloze toegang en voeg de Fysiek adressen van zowel draadloze kaart als de ethernet toe aan de lijst voor internettoegang.

Even een ander vraagje.

Kan je met deze pc de andere pc's in je netwerk zien?

Kunnen de andere pc's in het netwerk deze pc zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je in de router de Mac filter geactiveerd?

Voeg het Fysiek adres van de draadloze kaart toe aan de lijst van draadloze toegang en voeg de Fysiek adressen van zowel draadloze kaart als de ethernet toe aan de lijst voor internettoegang.

Even een ander vraagje.

Kan je met deze pc de andere pc's in je netwerk zien?

Kunnen de andere pc's in het netwerk deze pc zien?

Wow, dit gaat even mijn computer vaardigheden te boven vrees ik.

Als jij het wat gemakkelijker of eventueel in stappen zou kunnen zeggen zou fantastisch zijn:-)

Hoe kijk ik of de Mac-filter geactiveerd is? (en hoe activeer ik deze?)

En waar ergens vind ik de fysiek adressen en hoe voeg ik deze toe voor internettoegang?

En om op de laatste vraag te antwoorden: mijn pc vind andere pc's alsook linksys. Deze pc (waar router op is aangesloten) ziet mijn pc ook, dus beide pc's kunnen elkaar terugvinden.

En Vortex hoe "ping" ik juist deze zoals jij vertelt?

Excuses voor mijn beperkte computerskills, ik weet dat het wellicht vervelend is om met mensen als mij te werken :-)

Groetjes Dries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar waar juist kan ik dat mac-adres voor men draadloze verbinding ingeven? Want ik vind enkel vakjes voor DNS en IP in te geven.

En die IP adressen in een browser intypen had ik reeds geprobeerd.

Kleine update: ik zocht via deze computer naar problemen van mijn eigen computer en gaf volgende boodschap:

De externe computer reageert niet op verbindingspogingen via poort 445, mogelijk vanwege instellingen van de firewall of het beveiligingsbeleid of doordat de externe computer tijdelijk niet beschikbaar is.

Mvg Dries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet, zoals Stegisoft zegt, het IP adres van je default gateway (in jouw geval 192.168.1.1) ingeven in je browser om het configuratieblad van je router te zien. Dit staat los van wat ik je een aantal posts terug vroeg om DNS te testen :).

Daar vind je wel ergens bij veiligheid of security ofzo "MAC address filtering". Vind je dat?

---------- Post toegevoegd om 16:16 ---------- Vorige post was om 16:15 ----------

Poort 445 wordt gebruikt voor Windows filesharing. Mss staat die service niet aan, maar laat ons beginnen met internet in orde te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.