Ga naar inhoud

lijst met afbeeldingen toevoegen aan inhoudsopgave in Word


twan

Aanbevolen berichten

Goeiedag iedereen,

Ik zou graag weten hoe ik de afbeeldingen in mijn word-document kan toevoegen aan mijn inhoudsopgave. Ik heb dit al overal gezocht op internet en via de office-helpdesk online maar vind dit nergens. Hoe doe ik dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef eens een voorbeeld.

Bedoel je gewoon dat de afbeeldingen bovenaan aan de inhoudsopgave moeten komen, of dat de afbeelden via voorlooppuntjes aan de juiste pagina's moeten worden gekoppeld? Dus naast de paginanummer waar de afbeelding staat, ook nog eens de afbeelding zelf? Dat is zeer moeilijk te doen omdat er bij mijn weten zo'n verwijzing naar zo'n veld niet bestaat in Word.

Maar gewoon een afbeelding in je inhoudsopgave is heel simpel, zorg gewoon dat je ze toevoegt binnen het veld zelf, dus binnen het grijze gedeelte van het veld. Zie bijlage voor een eenvoudig voorbeeld

Openen met Word 2007 of 2010. Heb je Word 2003 nog, dan achtervoegsel docx vervangen naar doc.

inhoudsopgave met afbeelding.docx

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik bedoel eigenlijk dat je in je inhoudsopgave ook te zien krijgt waar elke afbeelding staat, dus bv afbeelding huizen pg 1, afbeeldingen boten pg 2. Dat dit gewoon mee vermeld staat in de inhoudsopgave. Niet de foto's zelf, maar de aanduiding van waar die foto's te vinden zijn. dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voeg dan gewoon bijschriften toe, onder de afbeeldingen, die bijschriften worden standaard meegenomen in de inhoudsopgave

in office

tabblad "verwijzingen" , Bijschrift invoegen klikken

Dan komt er bv. "afbeelding" en jij tikt dan verder : "afbeelding 1: een muisje"

als je dan een inhoudsopgave maakt, dan komt er een aparte sectie met de afbeeldingen en verwijzend naar de paginanummers

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.