Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

pc leegmaken ?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp

#1 axgaelle

axgaelle

Nieuweling

• Lid
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 14 augustus 2010 - 13:37

hallo
aangezien mijn pc veel te vol is met onnodige dingen
en ik de game de sims er niet op krijg zou ik die eens graag volledig leeg maken
behalve mijn stuurprogramma's
dus m.a.w. net zoals ik hem in de winkel nieuw kocht
maar ik heb geen enkel idee hoe ik daar moet aan beginnen
of is dit mss een oplossing
ik heb twee lokale stations in de pc "C:" en "D:" die laatste is zo goed als leeg (19,4 GB) kan ik de sims daar niet plaatsen ?
kan iemand mij helpen aub

ik heb ook de sims 3 en die kan ik niet draaien omdat mijn grafische kaart niet voldoet
ik heb een nieuwe willen plaatsen maar dat ging niet omdat dan de pc weer te licht was
heeft iemand daar een oplossing voor
alvast bedankt bij voorbaat

Bewerkt door axgaelle, 14 augustus 2010 - 13:44.

#2 stegisoft

stegisoft

Super Moderator

• Super Moderator
  • 27417 berichten

Geplaatst 14 augustus 2010 - 13:44

Bij configuratiescherm / programma en onderdelen kan je software verwijderen die je niet meer nodig hebt.

Daarna dit doen.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Hert stel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de
handleiding.

Welk moederbord hebt je?

#3 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 14 augustus 2010 - 13:48

Voer alleszins eerst uit wat stegisoft voorstelt.
Als dat niet voldoende ruimte vrij maakt kun je eens kijken en antwoorden op mijn onderstaande vraag.
Hebt u bij de pc ook een herstel/installatie cd gekregen?
Als dat het geval is dan kun je via die herstel cd de pc terug naar fabrieksinstellingen brengen normaal gezien.

#4 axgaelle

axgaelle

Nieuweling

• Lid
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 14 augustus 2010 - 13:58

ik heb hier een doos en daarop staat "professional motherboard manufacturer" van "Acorp" en daar zit de handleiding ook nog bij waarop staat "4D845G Manual" ik heb al CCleaner doorgevoerd.

---------- Post toegevoegd om 12:58 ---------- Vorige post was om 12:57 ----------

herstel cd heb ik niet maar heb hier wel Windows xp home edition

#5 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:02

Dan houden we het op stegisoft zijn voorstel en gaan we op die manier plaats vrij maken.;-)

#6 axgaelle

axgaelle

Nieuweling

• Lid
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:09

ok, maar voor de sims op die tweede schijf te plaatsen, heb je daar een oplossing voor ?

#7 Jean-Pierre

Jean-Pierre

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 8536 berichten

Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:45

In weze mag dat geen probleem zijn om Sims op een andere partitie/schijf te installeren.
Als je installeerd dan krijg je op een gegeven moment toch de optie om een plaats op te geven waar het spel dient geinstalleerd te worden.
Als je daar dan het pad opgeeft van die partitie/schijf dan zal ook daar het spel op geinstalleerd worden.

#8 Kurtt

Kurtt

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:50

Het is raar om één spel op een andere partitie te plaatsen, maar ik ben dan ook een pietje-precies LOL.

Steek de cd van de SIMS in. Op een bepaald moment kan je misschien moeten kiezen tussen "standaard" installatie of "aangepaste" (engels: custom) installatie. Kies voor aangepaste installatie. Doe daar weg wat daar staat en tik in D:\MijnSims bijvoorbeeld. U spel wordt nu geinstalleerd en de map MijnSims wordt automatisch aangemaakt op je D schijf. Normaal gezien komt op het bureaublad na de installatie het icoontje van de Sims.

#9 axgaelle

axgaelle

Nieuweling

• Lid
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 14 augustus 2010 - 14:59

ok dat heb ik gedaan en het is gelukt dank u wel

#10 stegisoft

stegisoft

Super Moderator

• Super Moderator
  • 27417 berichten

Geplaatst 14 augustus 2010 - 18:22

Dan kan je dit als opgelost klikken.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!