Ga naar inhoud

usb aansluiting voor de muis


Gast nebuluchka

Aanbevolen berichten

Gast nebuluchka

Mijn Acer laptop 5315 met Vista heeft 3 USB aansluitingen, echter ik verslijt de ene muis na de andere, omdat ik steeds denk dat ze kapot zijn. Nu heb ik weer twee nieuwe muizen en de USB poorten reageerde eerst wel en kort daarna niet meer. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die nieuwe muizen, de laatste heb ik pas vandaag gloedjenieuw aangesloten, alweer kapot zijn. Heb ik een hardwareprobleem? Zoja, hoel os ik dat op. Ik heb wel enige ervaring in het gebruik van software maar van de hardware weet ik weinig of niets. Wie helpt A demsel in destress? Ik heb een hekel aan de tracball op mijn laptop, dus graag wil ik mijn muis weer aan het werk zien. Dank bij voorbaat vast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Maak een herstelpunt aan (http://www.salari-ict.nl/index.php/computerhulp-a-reparatie/tips-bij-problemen/64) en probeer onderstaande tips:

Alle USB-controllers verwijderen en opnieuw installeren

Ga als volgt te werk om alle USB-controllers te verwijderen en opnieuw te installeren:

  1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ sysdm.cpl in het vak Openen en klik op OK.
  2. Open het tabblad Hardware.
  3. Klik op de knop Apparaatbeheer.
  4. Breid USB-controllers uit.
  5. Klik met de rechtermuisknop op elk apparaat onder het knooppunt USB-controllers en klik op Verwijderen om ze een voor een te verwijderen.
  6. Start de computer opnieuw op en installeer de USB-controllers opnieuw. (wordt normaal gezien automatisch herkend door windows)

  7. Sluit het verwisselbare USB-opslagapparaat aan en voer een test uit om te controleren of het probleem is verholpen.

Probeer ook eens de tips uit deze link uit:

http://support.microsoft.com/kb/310575/nl

Het kan natuurlijk ook zijn dat uw usb aansluitpunten gewoon kapot zijn!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nebuluchka

Dankjewel, ik ga het gelijk proberen.

---------- Post toegevoegd om 13:43 ---------- Vorige post was om 13:42 ----------

Merci, ik ga gelijk aan de slag. Super zo'n website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nebuluchka

Beste Jean Pierre, in antwoord op je vraag. Het probleem doet zich alleen voor met de muis, verder werk alles zoal printer, USB sticks etc....

Heb net je raad opgevolgd, alle USB controllers verwijderd in apparaatbeheer, bij het opnieuw opstarten van de PC stonden ze er alweer allemala in. En het probleem is NIET opgelost. De muis werkt nog steeds niet. Groet

---------- Post toegevoegd om 14:10 ---------- Vorige post was om 14:08 ----------

Beste Wouter, heb zojuist je advies opgevolgd, maar de muis werkt nog steeds niet. Andere apparaten wel, zoals de printer, USB stick enz.... Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer deze driver is

Microsoft IntelliPoint Mouse Driver v 6.20.182.0 for Windows Vista - TechSpot Drivers

(als het een microsoft muis is)

Wat is het merk van je muis? +versie (zie achterkant muis?)

Misschien moet je een driver installeren, want vista is/was een ramp met drivers en hardware apparaten. Laat je Vista automatisch updaten met Windows Update?

Nog tip: schakel UAC uit in Vista (http://www.sanclemente.nl/uitschakelen_van_uac_in_vista.html) en sluit dan de muis eens aan.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nebuluchka

Beste Wouter, het maakt niet uit welk merk muis ik gebruik. Altijd installeer ik de benodigde drivers of zoek ze op de betreffende site. Ook de updates doe ik altijd braaf, automatisch, en zojuist nog gecheckt. Ik heb ook de tips geprobeerd van microsoft.

Maar ik ga je laatste tip eens proberen. Ik vind Vista in zijn algemeenheid wet prettig werken, maar dat gedoe met die muis..... ik heb er al een stuk of tien liggen... goedkope, dure, maakt niets uit.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nebuluchka

Het uitschakelen van de UAC in Vista heeft niets veranderd. Op mijn PC is al enige tijd Microsoft Intellipoint Mouse Driver versie 6.3 geinsdtalleerd, omdat ik die muis ook al "versleten" heb. Brengt me op het idee dat stuurprogramma te verwijderen van mijn PC, wellicht help me dat. In ieder geval vast bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar apparaatbeheer en deinstalleer je muis.

Dit doe je door er met je rechtermuisknop op te klikken en dan te kiezen voor "Installatie ongedaan maken" .

Herstart nu de laptop en dan zou in weze de driver opnieuw geinstalleerd moeten worden.

Laat ons weten of dit je probleem oplost.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast nebuluchka

Jean Pierre, heb de muis gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, maar het USB apparaat wordt eenvoudigweg niet herkend zegt de foutmelding. Als ik er dan op klik, op die foutmelding, dan krijg ik het advies het apparaat te vervangen. En dat is nu precies wat ik al die tijd al aan het doen ben, steeds nieuwe muizen in de USB poort schuiven.

De muis die ik nu heb, is een Trust muis (heeft geen drivers nodig volgens de website van Trust) en geeft allerlei kleuren, dat heb ik speciaal gedaan om te zien of de muis goed is. Hij werkt prima, ook op een andere PC. Dus er is iets met mijn USB poorten, speciaal als er een muis op wordt aangesloten, want andere apparaten werken wel. Wat kan er nu toch fout gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.