Ga naar inhoud

Hoe stabiel is mijn computer?


Kurtt

Aanbevolen berichten

Weet je ook graag hoe stabiel je computer is? Windows 7 heeft er een programma voor: "Betrouwbaarheidsgeschiedenis" heet het.

 

Hoe "betrouwbaarheidsgeschiedenis" starten?

 

Open het menu Start en typ Betrouwbaarheid in het zoekvak.

Kies voor "Betrouwbaarheidsgeschiedenis weergeven". Een nieuw venster wordt geopend, waarin u de stabiliteitsindex ziet.

 

Deze beoordeelt de stabiliteit van de computer en kent een score van 1 tot 10 toe. Hoe hoger de score, hoe stabieler uw computer.

Maakt de getoonde grafiek een sterke daling, dan weet u dat er een gebeurtenis heeft plaatsgevonden met een negatief gevolg voor de stabiliteit. Klik op de datum om in het vak eronder de details te zien. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen kritieke en informatieve gebeurtenissen.

 

Handig is de koppeling "Naar oplossingen voor alle problemen zoeken". Hiermee zoekt Windows 7 in de problemendatabase naar dezelfde problemen en wordt een oplossing gegeven als die beschikbaar is.

 

post-484-1417704098,2034_thumb.jpg

aangepast door kape
bijgewerkt op 11.05.2017
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, de printscreen van hierboven is echt van mijn pc!

Je krijgt zelfs te zien welk programma/op welke dag en wanneer is gecrashd (in mijn geval Firefox)

Onderaan heb je ook een knop "Naar oplossingen voor alle problemen zoeken" maar die staat er meer voor de "show" denk ik want bij mij werden er geen oplossingen gevonden. Wel wordt die database met "oplossingen" meermaals bijgewerkt;

Groetjes Kurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij "Kritieke gebeurtenissen" kan je zelfs op de toepassing klikken en krijg je een samenvatting. Zoals bij mij voor Firefox op 16/08

Beschrijving

Naam van toepassing met fout: firefox.exe, versie: 1.9.2.3855, tijdstempel: 0x4c48d5ce

Naam van module met fout: FOXITR~1.OCX, versie: 1.0.1.224, tijdstempel: 0x4b849404

Uitzonderingscode: 0xc0000005

Foutoffset: 0x00002dce

Id van proces met fout: 0xca0

Starttijd van toepassing met fout: 0x01cb33c6f5da73fc

Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe

Pad naar module met fout: C:\PROGRA~2\FOXITS~1\FOXITR~1\plugins\FOXITR~1.OCX

Rapport-id: cc951af7-9fc9-11df-a094-e0cb4ec4c1ba

---------- Post toegevoegd om 12:37 ---------- Vorige post was om 12:32 ----------

Kurt

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel leuk die cijfers maar wat bepaald de stabiliteit van het systeem hoe berekenen hun dat.

Normaal zou je denken op het moment dat die geinstalleerd is omdat er dan geen andere dingen op staan toch.

Maargoed zolang de gebruiker geen ongemak ondervindt met het gebruik lijkt mij dat het systeem gewoon stabiel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.