Ga naar inhoud

Laptop terug naar fabrieksinstellingen


denTony

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag iedereen,

Na wat zoeken achter mijn probleem in verband met bluetooth en er nu nog enkele andere foutjes optreden zou ik graag mijn hp laptop eens volledig terug naar de fabrieksinstellingen willen brengen.

Nu is het zo dat HP geen herstelschijven op een opstart cd/dvd meelevert met hun laptops maar je op de laptop zelf wel een recovery partitie hebt. Echter is deze partitie redelijk gevuld, als je op de map klikt zie je niks.

Toen ik mijn laptop ontvangen heb, had ik ook windows ultimate erbij gekocht en ik heb toen (hoe slim ik maar kon zijn) heel het boeltje geformatteerd en via mijn windows cd, windows er terug opgezet. Hierdoor is eigenlijk alle HP brol achterwege gebleven en denk ik ook dat het daardoor komt dat er verschillende zaken nu niet meer werken.

Nu heb ik gelezen dat je normaal je pc kunt recoveren via een tooltje dat HP meesteekt in de laptops zodat je geen herstelschijf moet maken maar dat is er dus mee afgevlogen bij die eerste keer formatteren.

Mijn vraag is dus nu eigenlijk, als ik nu een herstelschijf (of zo een set herstelschijven) maak, gaan die hp tooltjes er dan terug bijzitten of kan ik enkel nog op die dvd krijgen wat ik nu op mijn laptop staan heb?

En eigenlijk de belangrijkste vraag: Die herstelschijf, als je dat maakt is dat dan dat je recovery partitie in werking treed of nemen ze dan nog iets anders voor je systeemherstel?

Khoop dat jullie er wat aan uit geraken...

Alvast bedankt

Anthony

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

geef eens meer beschrijving van je laptop ...(al gekeken op de site zelf van hp recovery tools )

heb opgezocht op de site van hp zelf :ze beweren dus dat als jij de ingebouwde recovery tool verwijderd heb door het formateren van je harde schijf : het niet mogelijk is om je systeem te herstellen :daarna geven ze info waar jij een herstelschijf met al de drivers kunt bestellen ...opgelet : je moet de juiste gegevens door geven ! betreffende je laptop ..

hier de link : zodat je een cd kunt bestellen

https://www.best2serve.com/page/rcd_landing

als je nu een herstelschijf aanmaak blijf je met dezelfde configuratie zitten : dit is geen oplossing

je recovery tool van hp ben je zo wie zo kwijt wegens je formateren van de schijf; had je effe opgelet had je die partitie kunnen uitsluiten om geformateerdt te worden en dan stond deze er nu nog op......heellaas is die nu verdwenen !

aangepast door rope
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het volgende gevonden :maar ik twijfel dus sterk dat dit je gaat helpen daar jij je schijf geformateerd heb om win7 er op te zetten

herstel je hard drive zonder gebruik te maken van een cd

er werd een partitie voorzien op je harde schijf die je in staat steld om je systeem te redden ,

al de nodige software is voorhanden als ook de benodigde driver’s

1* start je systeem op

2*gelijk tijdig druk je meermaals op de volgende toetsen ( ALT+F10 )

3* geef indien nodig je wachtwoordt in ( standaard is dit 6x0 :vb:000000 )

4*éénmaal je in het recovery programma bent geraakt : selecteer dan de herstel functies ....en ga verder

5*in het venster dat er verschijnt selecteer je dan : herstel naar fabrieks instellingen / driver’s ..en ga verder

6*selecteer de juiste driver/toepassing en volg de instructies op om een herstel te doen/of een herinstallatie..

mocht er vast gesteld worden dat een herstel niet mogelijk is..

na het opnieuw opstarten zal het programma je pc/laptop in zijn oorsprongkelijke staat herstellen...

dit kan een tijdje in beslag nemen : wees geduldig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie maar kwas vandaag niet thuis. Euh ja het gaat dus om een HP ENVY 17 die in Amerika gekocht is maar wel met 1 jaar internationale garantie. Hij heeft ondertussen al meerdere problemen vertoond zoals oververhitting, gisteren is na 5 uur draaien mijn harde schijf helemaal geblokkeerd en ook staat hij niet stabiel: die "tutten" aan de onderkant van de laptop of de laptop zelf is niet 'waterpas' gemaakt met gevolg dat hij dus kan wiebelen als je wa leunt op een zijkant. Kzal morgen dus al eens bellen naar HP dak daar totaal niet mee gediend ben.

Euh dan over die fabrieksinstellingen: Die website voor die cd's aan te vragen had ik ookal gevonden maar op de onderkant van mijn laptop hangt er enkel een sticker van windows en geen van hp met een serienummer ofz op zoals ze vragen. En ik denk ook dat die cd's geld kosten en ik ga echt niet nog geld uitgeven voor dingen van HP.

Dan over die 2de post met dat alt + f10 drukken. Hiermee kom ik gewoon in het bios scherm terecht en niet in de herstelopties dus ik weet niet hoe ik bij dat recovery programma'tje kan geraken.

Het is dus wel zo dat ik nog steeds een recovery partitie heb maar waarschijnlijk niet meer de orginelen en niet onbelangrijk is dat ik ook een partitie met de naam hp tools waar er enkele mb's staan aan bestanden die niet te openen zijn (speciale indeling) die misschien wel helpend materiaal zijn om die programma'tjes terug te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de site van hp kan je ook het recovery progje downloaden heb ik gezien ;maar nu weet ik dus niet of ze je laptop code zullen vragen ...

---------- Post toegevoegd om 01:01 ---------- Vorige post was om 00:49 ----------

welke versie draai je erop

---------- Post toegevoegd om 01:14 ---------- Vorige post was om 01:01 ----------

deze link kan je mischiens de redding zijn ...

Overview of How to Troubleshoot Problems When a Computer Does Not Start Up or Boot Properly HP ENVY 17-1010nr Notebook PC - HP technical support (Italy - English)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kheb ondertussen die codes gevonden, die zitten op een soort sticker die onder de batterij zit. Via die link die je gaf in je eerste post om die cd's te bestellen heb ik dus kunnen vinden dat die zogoed als 40 euro kosten :s

Ik draai momenteel windows 7 ultimate maar standaard zat er de gewone windows 7 premium op

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens op te starten en direct een combo ESC+F11 in de drukken ;normaal gezien zou je dan in je recovery progje moet komen

---------- Post toegevoegd om 01:45 ---------- Vorige post was om 01:43 ----------

probeer eens op te starten en direct een combo ESC+F11 in de drukken ;normaal gezien zou je dan in je recovery progje moet komen

op de amerikaanse site komen de recovery cd rom maar 10/15 us dollar stond er vermeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die CTRL + F11 had ik ook al meerdere keren geprobeerd maar hij laad dat programma'tje niet en gaat gewoon door met het opstarten van windows. Het is eigenlijk dat programma'tje dat ik waarschijnlijk net terug nodig heb maar daar ga ik dus geen 40€ voor neertellen en als dat uit Amerika moet komen duurt dat ook weer een hele tijd en mag ik nog douane kosten betalen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.