Ga naar inhoud

Met welk gratis tooltje kan ik een video-DVD maken?


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb een gratis programma gevonden die automatisch een Video-DVD maakt van een avi of mpeg bestand. Nu moet je zelf géén mappen meer bijmaken. Alles gebeurt automatisch. Je hebt zelfs een knop om te branden in het programma! Natuurlijk bestaan er alternatieven zoals Nero, maar een gratis tooltje dat de conversie én het branden in één programma aanbieden, is zeldzaam!

_______________________________________________________________________

Volg onderstaande stappen EXACT op zoals ze er staan! Bij mij lukt het met dit programma! Dus als ik DVD in mijn computer of DVD-speler steek, wordt de film automatisch afgespeeld.

_______________________________________________________________

1. Ga naar deze site Video DVD Maker

Klik op "Video DVD Maker FREE".

2. Ga naar het start menu van Windows XP en kies Start/Alle programma's/Video DVD Maker. Bij Vista of 7 moet je zoeken in de menus.

Start het programma Video DVD Maker op.

Het programma wordt opgestart.

3. Bij "Select project type" kies je "Video DVD". Druk op OK.

4. Klik dan aan "Make DVD from AVI file (mpeg,divx,etc)"

Kies dan je avi bestand.

5. Klik onderaan op de grijze knop Next

De film wordt nu getranscodeerd.

Als je 2 drives hebt (een cdrom en een schrijver), zorg dan dat bij Burn options , bij "Drive" de juiste schrijver staat geselecteerd (zie afbeelding hieronder)!

Druk daarna op "Burn"

Laat hem nu 5 minutjes doen, hij is de dvd aan het klaarmaken. De DVD er pas uithalen als er "DONE" staat in het witte schermpje vanboven, niet eerder (zie afbeelding hieronder)!

Ook zou ik "Allow Next Session" NIET aanvinken zodat de dvd volledig gesloten wordt!!!!!!!!!!

post-484-1417704132,3554_thumb.jpg

Auteur: Kurtt

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.