Ga naar inhoud

kan pc niet meer opstarten


erik10

Aanbevolen berichten

ik zit met een groot probleem, ik was op de pc op msn en facebook, dus niets speciaals, tot ineens een blauw scherm tevoorschijn kwam, ik heb maar een klein deel kunnen lezen omdat het zo snel ging.

iets met windows sluit zich af om zich te beveiligen

en een transferbar vanonder waar bij stond iets met physical drive being transferred.

nu kan ik mijn pc niet meer opstarten, ik krijg zelfs geen beeld. dvdrom drive kan opengedaan worden, maar ik heb een acer aspire en gene meegeleverde windows vista omdat deze op een verborgen partie zit.

graag snel een antwoord

met vriendelijke groeten, erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je het juiste type van de Acer eens doorgeven?

bv Acer Aspire E560

Staan er nog belangrijke bestanden op de PC?

In dat geval ga ik iemand vragen je de werking van een opstartcd uit te leggen waarmee je de bestanden mischien nog kunt redden alvorens een Recovery uit te voeren.

Als je een cd zoekt met allerlei software om je pc te kunnen redden kan je Ultimatebootcd of systemrescuecd gebruiken.

Wil je gewoon de bestanden van Windows kunnen kopieren dan je kan een live cd van Linux gebruiken.

Download Ubuntu.

Brand het .iso-bestand op een cd.

Start de pc op via deze cd.

Na het opstarten zal je een menu krijgen.

Kies hier voor de optie Ubuntu uitproberen zonder te installeren.

Het laden kan lang duren omdat alle gegevens van de cd-rom moeten gehaald worden.

Na het laden zal het bureaublad verschijnen.

Klik bovenaan op het menu Locaties en kies voor Computer.

Je zal nu een overzicht krijgen van de apparaten aangesloten op je pc.

Eén van deze schijven die worden vermeld bevat je Windows-installatie.

Open deze en blader naar de mappen die je wenst te kopiëren.

Je kan nu de gewenste bestanden kopiëren naar een externe harde schijf of branden op een cd/dvd.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

ACER Aspire M1641

Nog eens opgestart en heel even verschijnt er het logo van ACER, en een melding "no signal" en daarna gaat het lampje van het PCscherm naar standby, de PC blijft gewoon verdraaien en ja de bestanden heb ik nog nodig (laatste backup twee weken geleden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je eventueel nog ergens een ander scherm en een grafische kaart die je kunt proberen in de pc?

Dit om uit te sluiten dat 1 van beide stuk is of niet.

Het zou me enigzins verbazen daar je zegt dat je wel het Acer opstartscherm te zien krijgt.

Start pc op en tokkel op de Del toets of 1 van de F toetsen om in de bios te komen en als dat lukt dan werkt de grafische kaart en het scherm wel.

Controleer in dat geval de bootvolgorde en zorg dan dat cd/dvd rom als eerste boot staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rechtzetting : ik krijg het woord "ACER" (grote letters en midden van het scherm)en daarna de melding "no signal" zonder dat ik de PC opstart daarna krijg ik een zwart scherm.

getokkeld op alle toetsen tijdens het opstarten en kom niet in mijn bios

heb geen ander grafische kaart en scherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.