Ga naar inhoud

problemen met service pack 3


Dollydotteke

Aanbevolen berichten

bij de aankoop van een nieuwe harde schijf had ik xp erop gezet en alle drievrs die nodig zijn maar toen bleek bij de updates dat hij na de herstart van service pack 3 niet meer wou opstarten , hij bleef telkens de laadpagina herhalen , hij raakte er niet over

dus ik erg gefrustreerd weer de xp er opnieuw opgezet aangezien ik geen andere keus had maar wat moet ik nu aanvangen met die update van service pack 3?

na te klikken op windows update's krijg ik nu een vakje

geslaagd : 75

mislukt : 0

resterend : 1 ( dit is dien zelfde service pack waar ik voordien probs mee had)

wat stellen jullie voor

de kans zit erin als ik nu heropstart zoals de pc vraagt dat die weer blijft hangen aan die laadpagina aangezien service pack 3 niet gedaan is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de service pack 3 handmatig te installeren ipv via Windows Update.

Hier kan u SP3 handmatig installeren. Kies bij language voor "dutch".

Dit zijn mogelijke oplossingen als u problemen heeft met het installeren met XP SP3.

Dit is het stappenplan van Microsoft zelf bij problemen met SP3

Gouden tip: schakel tijdens de installatie van SP3 alle antivirus en firewall programma's uit, probeer SP3 in veilige modus te draaien (handmatige SP3-versie!) als het echt niet anders kan. Installeren van SP3 duurt erg lang. Dus het kan zijn dat je "denkt" dat hij aan het vastlopen is bij die laadpagina, maar probeer eens lang genoeg te wachten, een kwartiertje ofzo en misschien gaat hij dan automatisch verder! Windows maakt namelijk tijdens de installatie van SP3 eerst een uitgebreide analyse van je computer.

Wat bedoel je met laadpagina? De bewegende groene balkjes tijdens het opstarten van XP?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de juiste link: (Windows XP SP3 nederlands)

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5B33B5A8-5E76-401F-BE08-1E1555D4F3D4&displayLang=nl

Als de installatie van SP3 vastloopt in normale modus, probeer dan het gedownloade installatiebestand van SP3 te starten in veilige modus (op F8 blijven tokkelen tijdens opstarten om in veilige modus te komen)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

STAP 1:

Verwijder eerst eventuele vorige Microsoft .NET Framework (client profile) installaties via Configuratiescherm/Software.

Zie bij de lijst van programma's naar de letter M van Microsoft en dan Microsoft .NET Client Profile of iets in die aard en druk op de knop verwijderen. Het kan ook zijn dat het niet aanwezig is.

Installeer daarna handmatig dit. Herstart de pc.

(eventueel stap 2:)

Als dat niet lukt, verwijder dan terug Microsoft .NET Framework 4 via Configuratiescherm/Software en installeer dit.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.