Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

Microsoft Office programma's: printer niet-actief


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
20 reacties op dit onderwerp

#1 Hanne1991

Hanne1991

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 09 november 2010 - 20:39


Hallo iedereen! Ik heb een probleem met microsoft office (2007) en printen.

In alle programma's van microsoft office (word, excel, powerpoint,...) kan ik niets meer
afdrukken, aangezien er gezegd wordt dat mijn printer op niet-actief staat.
Maar er is volledig niets mis met mijn printer, hij kan wel vanuit andere programma's afdrukken.
Als ik dan probeer om printer zoeken te gebruiken, krijg ik volgende melding: Active Directory Domain Services is momenteel niet beschikbaar.

Ik heb al geprobeerd mijn printer opnieuw te installeren en een diagnose te laten lopen van microsoft office, maar beide zaken hebben niets geholpen.

Weet iemand hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

#2 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25714 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 05:33



Staat de printer ingesteld als "standaad printer"?

Open de eigenschappen van de printer en ga naar de tab "delen".
Deel de printer en geef iedereen volledige controle (full control).

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#3 Hanne1991

Hanne1991

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 08:13

Ja, de printer staat ingesteld als standaardprinter.

#4 edc

edc

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 324 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 09:34

Is het een netwerk printer?

#5 Hanne1991

Hanne1991

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 11:33

Bedoel je daarmee dat de printer verbonden is met meerdere computers die er gebruik van maken? Zo ja, dan neen. De printer is enkel op mijn laptop geïnstalleerd en wordt dus enkel door 1 laptop gebruikt. Mag ik er wel op wijzen dat mijn printer op zich wel werkt? Misschien bevindt het probleem zich binnen microsoft office zelf?

#6 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 11:37



In Word 2007:

- Klik op de ronde Office knop vanboven
- Kies Afdrukken.
- Staat er daar bij "Naam" de juiste printer geselecteerd? Staat er een groen vinkje voor? Zonee, dan is je printer niet de standaardprinter en dien je in Configuratiescherm/Printers op je printer te rechtsklikken en te kiezen voor "Als standaard instellen".

#7 Hanne1991

Hanne1991

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 11:48

Ja bij de printer staat de juiste en er staat een groen vinkje bij.

#8 Kurtt

Kurtt

    Ervaren Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 6452 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 11:52

Als ik dan probeer om printer zoeken te gebruiken, krijg ik volgende melding: Active Directory Domain Services is momenteel niet beschikbaar.

Normaal krijg je die optie toch niet want het is een gewone printer, geen netwerkprinter.

Ging het vroeger wel om iets met Office 2007 te printen, dan kan je proberen om een herstelpunt terug te plaatsen. Lees hier.

#9 Hanne1991

Hanne1991

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 12:15

Ja, vroeger lukte het wel. Ik zal dat eens proberen.

#10 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27423 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 12:21

Laat de computer zoeken naar normal.dot of normal.dotx
Het is een verborgen bestand.
Verwijdert het en start de computer weer op.

#11 Hanne1991

Hanne1991

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 12:45

Ik heb systeemherstel geprobeerd maar dat heeft geen verschil uitgemaakt.

---------- Post toegevoegd om 12:45 ---------- Vorige post was om 12:40 ----------

Normal.dot of normal.dotx krijg ik geen zoekresultaten van

#12 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27423 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 13:48

Klik in bijlage en je ziet mapoptie en dat is om verborgen bestanden zichtbaar te maken.
Probeer het nog eens.

Bijgevoegde Bestanden



#13 Hanne1991

Hanne1991

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 14:16

Oké, nu vind ik twee zaken met de zoekopdracht normal.dot. Het is een bestand van het type microsoft office word macro-enabled template. Wat moet ik nu doen?

#14 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27423 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 14:26

Je klik op normal.dot en dan met de rechtermuisknop op verwijderen klikken.
Herstart de computer

#15 Hanne1991

Hanne1991

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 17:17

Ik heb het gedaan, maar de printer staat nog steeds als niet-actief.

#16 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27423 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 17:24

Ga naar printer en dubbelklik op de printer.
Is er niet per ongeluk op offline gezet?

Bijgevoegde Thumbnails

  • printerOffline.JPG


#17 Hanne1991

Hanne1991

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 10 november 2010 - 18:53

Neen, hij staat online en gereed. Er zijn geen afdruktaken in de wachtrij.

#18 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27423 berichten

Geplaatst 11 november 2010 - 09:29

Kan je testpagina wel afdrukken?

#19 Hanne1991

Hanne1991

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 11 november 2010 - 11:52

Ja, dat lukt wel. Enkel in office krijg ik problemen met printen.

#20 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27423 berichten

Geplaatst 11 november 2010 - 12:05

Probeer dit eens:

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.
Computer opstarten.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!