Ga naar inhoud

Windows live mail


zeerover

Aanbevolen berichten

Hallo

Sederd een paar dagen komen mijn e-mails niet meer automatisch in mijn inbos binnen. Om die binnen te krijgen moet ik eerst op de knop ontvangen versturen klikken.

Daar staat mijn telenet account als standaard account. Als ik daar mijn gmail adres aan toevoeg komen die wel automatisch binnen. Hoe kan ik het probleem verhelpen.

Beankt alvast voor de info en een gelukkig en gezond 2011

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt, inderdaad op dat de laatste dagen veel van die probleempjes opduiken.

Telkens windows (live) mail.

Of het bij telenet het meest gebeurt weet ik niet.

Zelfs datgene wat stegisoft als oplossing geeft, en andere oplossingen blijken niet altijd te helpen.

Of is er soms een windows- update die het probleem geeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik werk zelf ook (tot op heden probleemloos...) met Windows Live Mail voor mijn telenetaccount...ik heb eventjes mijn lijstje met geinstalleerde updates gecheckt en ik vind in december 2010 géén update terug die betrekking kan hebben op WLM.

Even (als verduidelijking) een paar screenshots meegeven bij de uitleg van Stegisoft.

Als je WLM hebt geopend klik je eerst links bovenaan in het blauwe vakje, nadien ga je naar 'opties', dan naar 'e-mailaccounts'.

post-20447-1417704262,4525_thumb.jpg

In het volgende pop-upscherm klik je eerst de account aan waarmee de problemen zich voordoen (mocht je meerdere accounts hebben), nadien klik je op 'eigenschappen'.

post-20447-1417704262,4959_thumb.jpg

In het nieuwe scherm check je nu hoe 'time-outs van de server' staat ingesteld.

Bij mij staat dat op 1 min, er wordt dus elke minuut gecheckt of er nieuwe berichten op de server voor mijn account zijn toegekomen.

post-20447-1417704262,5349_thumb.jpg

Check tenslotte ook eens het tabblad 'algemeen' en kijk daar of 'Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie' staat aangevinkt.

post-20447-1417704262,6113_thumb.jpg

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo zeerover,

enerzijds moet je in Windows Live Mail instellen om de 'hoeveel' tijd het programma verbinding moet maken met de server van Telenet om mails op te halen.

Anderzijds moet het programma ook wel weten voor welke account(s) het dit moet doen.

Concreet wil dit zeggen dat je dus altijd het account dat het programma reeds kent moet activeren.

Dit doe je door het vinkje te plaatsen bij 'Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie'.

Dit wil dus ook zeggen dat je bijvoorbeeld in hetzelfde mailprogramma meerdere accounts kan hebben die daarom niet noodzakelijk allemaal actief zijn.

Vinkje geplaatst : programma doet wat er gevraagd wordt (verzenden/ontvangen) voor dat account, het account staat dus op actief.

Vinkje niet geplaatst : programma haalt de mails niet meer automatisch op, vandaar dat jij dat manueel moest doen.

Het gevolg is dus dat door het aanvinken jouw WLM weer doet wat je van hem verwacht... :top:

Leuk dat het weer werkt, ook voor jou en de jouwen alles van het goede en het gezonde in 2011 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.