Ga naar inhoud

Afbeelding passend invoegen in excel


m.franken

Aanbevolen berichten

Ik werk met Office XP.

Nu wil ik in Excel afbeeldingen in cellen plaatsen.

Is het mogelijk om in te stellen dat de cel zich automatisch aanpast aan de grootte van de afbeelding?

Vriendelijke groet

Marij

---------- Post toegevoegd om 11:43 ---------- Vorige post was om 11:30 ----------

Misschien kan ik de vraag beter anders stellen.

Hoe kan ik een groep cellen allemaal een bepaalde en dezelfde afmeting geven?

De afbeeldingen die erin moeten komen zijn nl allemaal even groot.

Ongeveer 3 bij 3 cm.

vr.gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk om in te stellen dat de cel zich automatisch aanpast aan de grootte van de afbeelding?

Neen een afbeelding wordt geplaatst in een laag bovenop het werkblad. Je kun dus geen afbeelding in een cel plaatsen. Dit betekend ook dat je geen tekeningen kunt vastmaken aan een cel. Dus als je nadien cellen tussenvoegt of aanpast, zullen de tekeningen niet mee verschuiven.

Om een groep cellen dezelfde grootte te geven zijn er 2 manieren:

1-> Selecteer alle kolommen van de gewenste cellen. Klik met rechtermuisknop en pas de kolombreedte aan. Doe hetzelfde voor de rijen.

2-> Je kunt ook de cellen groeperen door een een groep cellen te selecteren en op het 'samenvoeg' symbool te klikken

Ik zou echter geen van beide werkwijzen gebruiken, maar de tekeningen gewoon op het werkblad plaatsen. Door te werken met de 'cel boorden' kun je het werkblad op het laatst een mooier uitzicht geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt voor de uitleg.

Ik kan je advies echter niet zonder meer gebruiken. De afbeeldingen die op mijn werkblad moeten komen zijn steeds verschillend en afhankelijk van bepaalde gegevens.

Ik was het volgende van plan:

Op het eerste blad plaats ik de te gebruiken afbeeldingen (33 in totaal). Dat blad wil ik onzichtbaar maken. Dan maakt het niet uit op de afb niet precies in een cel staat.

Op het tweede blad maak ik de cellen zo groot dat er een afbeelding precies in kan. Met een zoekformule wil ik de juiste afbeelding van het verborgen blad ophalen en in de betreffende cel zetten.

Denk je dat dit mogelijk is? Waarschijnlijk niet, want ik kan geen cel aanwijzen. Of is er misschien een andere mogelijkheid?

aangepast door m.franken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er al bang voor :-(

Maar van die programma's heb ik helemaal geen verstand.

Tot zover bedankt.

Groetjes

---------- Post toegevoegd om 14:36 ---------- Vorige post was om 14:23 ----------

Een ander idee:

Volgens mij kan het wel in tabels in een word-bestand. Klopt dat?

Maar kan ik in word gegeven koppelen uit een excel-bestand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.